Sv: Skikk, bruk og utdrikningslag
Utdrikningslag i vår krets er "bare" venner av bruden (ikke hans kameraters damer. Medmindre de OGSÅ osv..). Det som er litt hyggelig er at det også er vanlig å invitere de litt "gamle" venninnene som man kanskje har mistet litt kontakten med. Slik at det blir litt gjensyn og mimring over brudens liv. Liker jeg. Det setter livet hennes litt i perspektiv, og man får noen fjes og navn og gamle historier. Jeg syns ting som kommer opp i utdrikningslag er for "privat" for å dele med kollegene mine, det er ikke vanlig her. Er vant til at man ikke nødvendigvis er bedt i brylluppet, men her er det også slik at det ofte er litt mindre bryllupper. Utdrikningslaget er en viktig vennearena. Kaffegjester i brylluppet syns jeg vel er litt B-lagfølelse - masse stæsj og gave for å sitte på gangen og vente til de blir ferdige med middagen. Men det er såklart viktig hvordan kaffegjestene blir tatt vare på også, blir de ønsket velkommen når de kommer og inkludert i selskapet, f.eks. Middager har en tendens til å gå på overtid, må man som gjest sitte på "venterommet" er det drepen.
|