Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hyacinths hundetråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-13, 19:03   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Høres slitsomt ut. Vi var utrolig heldig med vår voffs når han kom i hus her. Han fant seg til rette veldig fort etter litt hyling første natta.. han var akkurat 8 uker da vi fikk han med hjem.
Vi hentet han fredagen før pinse i 2011 så vi hadde en langhelg å bli kjent og lage litt rutiner.
Mannen leverte på skolen og dro klokka 9. Jeg jobber 7min unna med bil så jeg dro hjem i lunchen den første tiden og eldstemann sluttet 1,5 time etterpå. Så han var kun alene i maks 2 timer før vi kom til han igjen så det gikk kjempebra. Etter en liten måned kom sommerferien og han var hjemme sammen med eldstemann så det var ikke så ofte han var lenge alene.

Han har aldri tisset på natta og må ikke ut rett etter at han våkner heller.

Jeg duller veldig med vår voffs. Prater med han og bærer han som en liten baby. Han digger det. Legger hodet på skulderen min.
Men det er strengt forbudt å være i sengene. HAn er litt i sofaen da men hopper aldri oppi uten at vi klapper på puten og sier at det er greit.
Tidligere løste det seg selv med at han ikke klarte å hoppe så høyt og så ble det vel en vane. Han legger seg aller helst oppå føttene mine når jeg sitter i sofaen.
Nå ligger han under stolen min. HAn liker det aller best og der blir han ikke tråkket på.
Han skjønte nok fort at det er lurt å ligge litt unna gangsonene. Vi tråkket også endel på han, det var litt hyling i starten..
På kjøkkenet ligger han også under en stol når jeg lager middag.

Ang det å gå i trapper så har vi etpar trappetrinn fra terrassen og ned på gressnivå. Mannen lagde hønsetrapp som han etter litt veiledning klarte å gå opp og ned på selv. Tok den vekk i våres og da var han over et år. Brukte den ikke på slutten.

Vår voffs ulte også veldig på begynnelsen når vi kjørte bil. Men det ble så ofte, tok han alltid med når jeg kjørte til og fra treninger så han ble vant til korte turer. Han ville helst ligge i fanget når jeg kjørte. Det har gått seg til det.
Det meste går seg nok til. Han må bare bli vant til deres rutiner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.