Sv: Hvordan feirer du nyttår?
Jeg er vant til alkoholfri og familieorientert nyttårsaften - vi pleide å feire to barnefamilier og en barnløs familie sammen, og det gikk på omgang. Foreldrene mine feirer fortsatt med noenlunde de samme folka, sett bort fra at vi voksne barna ikke er med lenger, og at et av parene er skilt, så det er bare en av dem og dennes nye partner som deltar. Det var alltid gløgg, god mat, godteri, spill og lek for voksne og barn sammen, og jeg skulle ønske vi hadde noen å starte tilsvarende tradisjon med.
Etter at jeg traff mannen, har vi feiret med hans venner noen år, men nå de siste åra har vi vært hjemme og tatt det rolig. To år har vi laget kalkun og feira her med svigerinna mi og hennes familie, men de har dratt tidlig hjem. I år dropper vi hele greia, vi er sjuke og utsetter middagen. Det blir vanlig "lørdagsmiddag" og antakelig tidlig legging på både liten og stor.
Helst skulle jeg altså ha startet en tradisjon med en eller to familier til - noen som liker brettspill, Trivial Pursuit og har unger som går overens med våre, for eksempel.