Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Overgang til kun å se nett-tv?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-12, 20:58   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Overgang til kun å se nett-tv?

Jeg har pr i dag 1 stk tv med Riks-Tv abbonement og antenne på veggen ute (ikke parabol). Jeg betaler selvsagt også NRK-lisens. Tilsammen har jeg vel ca 5.500 kr i årlige tv-utgifter, tror jeg.

Jeg har tre stk barn som bruker tv som bakgrunnsstøy og som sjelden virkelig SER på noe. Jeg ønsker at de blir litt mer bevisste på sin tv-bruk og ser på kun når det er noe som interesserer dem og ikke bare for å ha bakgrunnslyd. TV kan med andre ord gjerne bli litt mer utilgjengelig.

Jeg selv ser lite tv og stort sett kun nett-TV.

Jeg kunne tenke meg å si opp Riks-TV abbonementet og kun se nett-TV. Kan jeg da også slippe å betale NRK-lisens hvis jeg skrur ned antennen ute?

Jeg har pr i dag en vanlig flatskjerm med HDMI-inngang og den står stort sett koblet til en bærbar pc siden jeg ser mye nett-TV. Jeg vurderer å kjøpe en skjerm til for å få tv også i kjellerstuen. Burde jeg vurdere å kjøpe en smart-tv (eller hva det heter) for å slippe å ha pc tilkoblet? Eller er det ikke sånn det funker?

Opplys meg, jeg har i grunnen ikke hengt med på utviklingen, føler jeg.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.