Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Klissete trøffelmasse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-12, 20:25   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Klissete trøffelmasse

I dag tenkte jeg å forsøke meg på å lage sjokoladetrøfler siden hadde en boks fløte og kokesjokolade til overs. Dette har jeg aldri laget før. Nå har massen stått i kjøleskapet i 4 timer og jeg tenkte nå å lage kuler av de. Det står at de skal avkjøles i 2-3 timer. Massen er klissete og umulig å trille kuler av. Har jeg rett og slett mislyktes/gjort noe galt eller er det håp at den stivner mer om den står til i morgen? Jeg varmet opp fløte som desverre rakk å koke bittelitt mens jeg var litt for opptatt med å hakke sjokolade. Brukte ca 200g kokesjokolade og en liten boks fløte. Smaksatte med vaniljeessens, dette var kanskje det som gjorde at den ikke stivner?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.