Er det "ut" med kjoler i år?
I går og i dag har Frøkna og jeg lett etter julekjole til henne. Hun er bare 11, men nesten 1.70 høy og med "voksen" kropp, så vi har sett både i barneavdelinger der de har opp til str 170, og i voksenbutikker. Vi har altså vært i omtrent alle klesbutikkene som finnes i byen vår med nesten 50.000 innbyggere (kanskje 2-3 vi ikke husket på), og det var ingen ting å finne. Ikke som i at hun ikke likte kjolene vi fant, men som i at butikkene ikke hadde kjoler i det hele tatt bortsett fra hverdagslige bomullskjoler. Eneste unntaket var b-Young og Vero Moda, men de kjolene de hadde ble litt i voksneste laget med tanke på utringning og sånt. Vi endte opp med å kjøpe kjole for fire ganger det jeg egentlig hadde satt som makspris, på byens dyreste damebutikk. Den var utrolig fin til henne, men jeg kommer ikke helt over at jeg gikk med på å betale så mye for en kjole.
Er det sånn at kjoler er ut i år, eller er det bare her i byen de ikke tar det inn? I fjor fant vi mange fine kjoler til mer levelig pris i alle kjedebutikkene.