Sv: Surrogati - hva synes vi om det?
Opprinnelig lagt inn av Darth, her.
Vi bruker da alle av skattepengene hver eneste dag, sånne argumenter syns jeg er så utrolig tullete. En fødsel f.eks. koster i snitt 60 000 kroner. Fra barna blir født til de går ut av videregående bruker staten i snitt 1,9 millioner kroner per barn bare på barnehage, skole og barnetrygd. Med tre unger suger du penger ut av statskassen daglig.
Men det er ellers riktig at har man venner "på toppen", så skal de kunne hjelpe til noen privat med fellesskapets penger?
Metta Marit kan sies å ha "reist seg fra folket" ganske så raskt. Såklart må man ha med seg egen sminkør også når man er ute på tur: http://www.tv2.no/underholdning/gkn/...a-3935909.html
Dette går egentlig ikke inn på hvorvidt kongefamilien gjør en god jobb for å representere landet e.l. Det går med om de samme oppgavene da kunne vært utført like godt uten at det sløses.
Samtidig som det koster staten å ha ungene mine i skole, barnehage, helsetjenester osv. er jeg med å betale skatt og avgifter, samt er med på verdiskapning gjennom min jobb. Å bidra slik til fellesskapet ser man positivt og forståelig på. Jeg betaler imidlertid ikke med glede for at Mette Marit skal kunne uføre vennetjenester på en slik måte.
Så kan hun ellers besøke barnesykehus i utlandet med et månedlig driftsbudsjett tilsvarende én av hennes kjoler - eller pelsbesmykkede jakker...