Sv: Tenåringer og (mangel av) bruk av seler...
Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.
Denne jenta er ikke lett å stille til veggs. Hun er rett og slett slu, og sabla god til å snakke for seg.
Nå tror jeg ikke det er noe annet enn tenåringsopprør og sporten i det å lure voksne som rir henne. Men klart...man vet jo aldri.
Nå skal jeg selvfølgelig ikke overføre min historie på andre, men: Det trodde de om meg også, det var derfor jeg ble godt over tjue før noen koblet at jeg ikke hadde det så bra. (Og at det at jeg var frekk og uregjerlig som ungdom tror jeg kanskje fortsatt ikke det er så mange som har klart å sette i sammenheng... Når man sliter, så lærer man tidlig å kamuflere de følelsene som gjør andre utilpasse med noe som er lettere for omverden å forholde seg til. Noe de kan bli sinte for, for eksempel.)
Men det er klart, noen tenåringer (kanskje spesielt jenter?) er veldig opptatt av dette med å manipulere og lure voksne. Hele tiden, på de minste ting. For ingen annen grunn enn bare å gjøre det. Men de kan ikke ha det spesielt godt inni seg.