Sv: Hjelp! Får en vegetarianer på middag!
Opprinnelig lagt inn av Babe, her.
Vel, det er vel ikke alt tenåringer driver med som er like gjennomtenkt?
Men uansett så synes jeg at det må gå an å kunne lage kjøtt/fisk, i tillegg til andre alternativer, om det kommer én person som ikke spiser dette på besøk - når alle de andre spiser kjøtt/fisk. Jeg synes ikke vegetarmat er noe man må lære seg å spise, jeg synes ikke noe om å tre ting nedover hodet på folk. Personlig ville jeg laget tapasretter eller tacoretter hvor det blir naturlig å ta litt av hvert, samt unnlate det man ikke liker. Men jeg skjønner at majoriteten i denne tråden mener noe annet... dere om det.
Jeg er helt enig med deg! Jeg er ikke uenig i at vi bør spise mer grønt og mindre kjøtt, men det betyr ikke at jeg legger om hele menyen pga at en av gjestene ikke spiser sånn eller sånn. Prøver å tilpasse sånn at alle får noe godt å spise, men lager ikke vegansk til alle hvis en av mange gjester er veganer, da ville det blitt litt ymse å velge i. Når man tar valg som går på tvers av det alle andre har gjort, så må det føre til noen begrensninger. Det samme gjelder jo de med allergier. Det kan være de må skippe sausen, eller at de må få en egen porsjon med pasta som er glutenfri. Skippe sjokoladen til desserten osv. Så lenge de får noe godt å spise alle sammen, så bør man vel kunne ha det hyggelig sammen rundt et bord? Uten at alle må spise akkurat det samme?
Hvis jeg hadde hatt et årlig juleselskap med pinnekjøtt, så ville det vært rart å gjøre om det til vegetarisk indisk, pga at en av deltakerne hadde fått seg kjæreste som var vegetarianer. Det er ikke sånn at alle hele tiden må tilpasse seg disse synes jeg, så lenge man tar hensyn så bør det være nok. Altså ha et alternativ - og synes de ikke det er bra nok, og dermed implisitt mener at menyen bør forandres, ja da synes jeg de kan holde seg hjemme.
Sist redigert av mkj : 28-11-12 kl 21:50.
|