Sv: Note to self - en bønn fra tante og onkel ...
Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.
...minner meg selv om den gangen jeg var fri og barnløs.
Barnløse voksne (single eller ei) liker som alle andre å få en gjennomtenkt gave til gjengjeld for den haugen de gir selv til foreldre, søsken og nevøer og nieser. En fotokalender eller en flaske rødvin kan være det man har ønsket seg. Men er det ikke det, kan det oppleves som at "noen" egentlig ikke har giddet å finne ut av hva jeg egentlig ønsker meg, men finner en kjapp løsning for å bli "ferdig".
Men vil man få mer 'riktige gaver' selv, når man får barn da? Jeg ville ikke definert 'problemet' til å gjelde 'de uten barn' som gruppe, men mer voksne generelt.
Hvis ikke så må man vel anta at når noen får barn selv, så bryr man seg ikke lengre om egne gaver, så da kan de være hva som helst.
Eller er poenget å få fram at alle voksne er like opptatt av gaver som barn? Hvis det er saken, så tror jeg det vil være store individuelle forskjeller der.
Jeg tror nok mange synes det er vanskelig å gi gaver til voksne, hvis man ikke møter dem ofte, og det er enkelt å vite hva de ønsker seg eller hva som kan passe. Det er lettere når man er barn/ungdom, og gjerne foreldre kan formidle på vegne av den det gjelder hva som er egnet.
Sist redigert av Dronningen : 21-11-12 kl 09:03.
|