Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er ditt forhold til å gå på ski?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Mitt forhold til
Vi går ikke på ski hjemme. Ungene deltar ikke på skiaktiviteter. 8 5,76%
Vi går ikke på ski, og ungene lærer det av seg selv/andre steder. 18 12,95%
Vi går på ski kun fordi vi har barn, og ønsker å lære dem det slik at de ikke faller utenfor. 36 25,90%
Vi har alltid likt å gå på ski, og det er selvsagt at familien skal drive med dette. 39 28,06%
Vi liker å gå på ski, men barna får bestemme selv hva de vil være med på etter hvert. 31 22,30%
Slalom 7 5,04%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-12, 16:00   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er ditt forhold til å gå på ski?

Jeg og mannen har de siste årene fikset oss ski igjen. Ikke fordi vi liker det så voldsomt egentlig. Men vi opplever det mer positivt og hyggeligere nå enn da vi var ungdom. Fint å være voksen og bestemme selv.
Men at vi i det hele tatt prioroterer det nå, er fordi vi skal følge opp og lære ungene det, slik at de ikke faller utenfor på skolen. Plutselig ble det viktigere.

(skøyter derimot blir det verre med. Det er overhode ikke en vanlig ferdighet der vi kommer fra, men det er en annen sak).

For mange synes ski og skiturer som noe veldig selvsagt. Har det alltid vært sånn?

Jeg hadde en del 'tvangsturer' i ungdomstiden. Verken jeg eller mannen har positive minner av det å bli tredd dette nedover ørene søndagsmorgener.
Jeg gikk vel i studietiden et turrenn i året i påsken, mest for treningen/tradisjonen sin del. Men ellers hadde jeg ikke ski der jeg bodde fra 1996 til 2007. Nå har vi altså ordnet det igjen.

Er ski viktig for deg? i seg selv, eller for i hovedsak å lære videre? Hadde du gått på ski om du ikke hadde barn?

Sist redigert av Dronningen : 11-11-12 kl 16:08.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.