Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-12, 14:59   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Ja, derfor har de altså kuttet ut frukten til ettermiddagsmåltidet og serverer nå heller grønnsaker. Det lyser av personalet på avdelingen at de finner dette svært problematisk og jeg ble henvist til styreren når jeg stilte spørsmål om den nye ordningen. De kunne imidlertid fortelle at ungene på småbarnsavdelingen rett og slett ikke spiser så mye gulrot, brokkoli og sukkererter. Jeg er bekymret for frøkna mi som er lita og nett og må klare seg fra lunsj klokken halv tolv til middag med bare noen biter grønnsaker i mellom. Middagen hos oss er sjelden på bordet før fem og det blir ganske mange timer for en toåring. Det hadde blitt mange timer for meg også når jeg tenker meg om.

Jeg kjenner at jeg er så lei av hele greia. Jeg brukte hele fjoråret på å krangle til meg havremelk, melkefritt pålegg og varmlunsj fordi frøkna ikke skal ha melk (protein). Jeg vet rett og slett ikke om jeg orker å krangle med dem i år igjen. Kan jeg nekte å betale kostpenger og bare sende med matpakke istedet? Det blir selvsagt mye styr og det blir annerledes for frøkna i forhold til de andre ungene.

Dette med frukten er bestemt på et styrermøte med alle styrerne i kommunen. Er de helt på bærtur? Finnes det noe som helst dokumentasjon på at unger blir hyperaktive av frukt?

Overreagerer jeg? Hva burde ungene ideelt sett få til ettermiddagsmåltidet? Hvordan er det i deres barnehager?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no