Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lasagne uten kjøttdeig / Vegansk lasagne

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-12, 14:55   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Lasagne uten kjøttdeig / Vegansk lasagne

Jeg har innimellom tenkt på å prøve lasagne uten kjøttdeig og har nå lest igjennom etpar oppskrifter.
Ser nå at det er stor forskjell på lasagnetypene.
Den ene, som heter Grønnsakslasagne fra Dinmat er med flere typer grønnsaker og uten noe erstatning for kjøttet
.
Så leser jeg oppskrift på en Vegansk Lasagne fra Vegetarbloggen. http://vegetarbloggen.com/2012/03/13/vegansk-lasagne/

Der har de ikke brukt grønnsaker men brukt et soyaprotein (tvp-granulat) som erstatning for kjøttdeigen.

Denne lasagnen SER jo skikkelig god ut også.


Men hvor lett er det å få tak i sånn tvp-granulat i butikk? Finnes det i helsekostbutikker evt i større matbutikker som Ultra,Meny? Er det steikdyrt å kjøpe i Norge?

Noen som har prøvd denne oppskriften og synes den er god?
Ser at det er alternativer for melk og smør men jeg ville ha laget vanlig hvit saus da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no