Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NRK nå: Barnets beste

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-12, 09:55   #10
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: NRK nå: Barnets beste

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg kan ikke trekke noen slutning. Jeg synes bare at hva far føler egentlig ikke er relevant i en sak hvor en gutt har vært hos en fosterfamilie fra dag 1. Enten så har gutten det bra, og da bør han få bli, eller så har han det ikke bra og da bør han til far. Hvis man da altså skal tenke på barnets beste. Jeg er kritisk til barnevernets biologiske prinsipp etter en del saker på jobb hvor foreldrevernet desidert har vært det mest framtredende, men akkurat i denne saken skjønner jeg egentlig ikke at det skal være noe spørsmål en gang. Gutten har en familie, og det er synd for faren selvsagt, men for guttens skyld ser jeg ikke at en flytting skal være noe positivt i det hele tatt.

Selvsagt kan det være noe som ikke kommer fram (fosterforeldrene er egentlig ikke så greie eller familien fungerer ikke så godt eller et eller annet), men ut fra de opplysningene som er i programmet ser jeg egentlig ikke dilemmaet hvis man skal tenke på barnets beste.

Og jeg også synser - kun basert på det som er vist i programmet.

Dette er jeg veldig enig i.

Skal se hele programmet i kveld. Fikk som sagt med meg bare slutten.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no