Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bunad i søskenflokk/familie

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-12, 22:20   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Bunad i søskenflokk/familie

Jeg har tre jenter. Jeg holder på å brodere bunad til eldste. Jeg nevnte på jobb i dag at jeg må snart bli ferdig og begynne på neste sin. Hun er et år yngre. Du kommer til å bli lei av de samme blomstrene, sa ei. Jeg sa at jeg må først vite hvilken bunad neste vil ha, før jeg vet om jeg blir lei.

Da mente alle de tre andre jeg satt med at hun måtte ha den samme, for ellers ville hun/de angre så når de ble eldre at de ikke hadde like. Jeg ble litt overrasket. Jeg har ikke den samme som eldste ønsker seg. Min er fra der mor mi er fra og der jeg bodde da jeg ble konfirmert. Eldste skal få en fra distriktet vi bor nå, der hun har bodd hele livet sitt. Hadde vært helt greit om hun ønsket samme som meg, men jeg synes faktisk det er ganske flott at hun vil ha den hun har valgt. Det er to-tre stykker å velge mellom fra området her.

Er det så uvanlig at søsken (som oftest søstre) har ulike bunader?

Har du en/flere søstre med forskjellige bunader?

Jeg synes ikke storesøster sitt valg skal bestemme for hennes to yngre søstre. Hvem er "helt på jordet" her?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.