Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Synes du det er problematisk at halve dagen er TIEY? Jeg synes det er bare supert jeg. Jeg mener å huske fra snuppas timeplan at de har TIEY i norsk mandag, onsdag og fredag og TIEY i matte på torsdag samt vanlige mattetimer på tirsdag (som jeg skulle ønske at var TIEY de også). TIEY fungerer utrolig godt i basisfagene på vår skole, og det er jo fremdeles halve dagen igjen til å dekke de andre fagene.
Honda: TIEY er et undervisningsopplegg som brukes en del, særlig i Oslo Øst. Så det er ikke så rart at du ikke kjenner til dette hvis skolen din ikke bruker det. Det består i at klassen deles inn i nivådelte grupper slik at alle grupper får undervisning på sitt nivå.
Ja det ble alltid sagt at TIEY ville ta store deler av dagen opp til og med 3. klasse men nå i fjerde "skulle de ta igjen og ha mange andre fag".
Men fordi det fortsatt er en god del elever som ligger nær kritisk grense på lesing på blir det mye TIEY også i 4. klasse.
Så her er det absolutt det klassiske hvem skal man ta mest hensyn til men jeg liker ikke måten dette blir gjort på. Jeg har tatt opp i flere tråder hvor bekymret jeg er for fag som forsvinner på bekostning av mye TIEY undervisning. (Hos oss er TIEY i all hovedsak lesing, ikke noe annet).
|