Sv: Får noen spesialkost på SFO?
Jeg vet ikke helt hva de gjør siden mitt barn ikke har allergier, men jeg regner med at de tilrettelegger.
Vi tilrettelegger i barnehagen, og han som har mye allergi har sitt eget pålegg og sitt eget smør. Det nytter ikke at alle i barnehagen bruker blå soft, det beste er at det kun er han. Grunnen er jo selvsagt at de andre barna kanskje har hatt prim på skiva og så putter kniven i smøret etterpå. Vi merker med navn,og det er veldig lite jobb å finne dette fram til barnet.
Kan ikke SFO gjøre dette? Merke pålegg og smør med navn, så får han det foran seg når han skal spise, da slipper jo sfo å smøre maten hans?
Når det gjelder varmmat så er det jo en kjennsgjerning at pølser uten melk/gluten gjerne er mye dyrere enn andre pølser, så hos oss får allergikeren slike pølser, mens de andre barna får andre pølser.
Jeg husker ikke helt hva vi gjorde på grøtfesten, men han fikk grøt av et eller annet slag. Det hadde vært helt uaktuelt å servere kun brødskive iallefall. Nå likte ikke barnet grøten så det endte med brødskive likevel.