Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Navn og forventninger til uttale

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 01:21   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Har egentlig ingenting å bidra med, og skjønner ikke en pøkk av tonem (trodde det var et ord dere alle skrev feil ) diftong, trykksvak og pallatalisering. Men jeg leser og lærer og blir imponert over dere og imponert ove at jeg finner diskusjonen spennende. "0

Kristin uttaler jeg ganske likt som lydopptaket til bai, men har noen bekjente som uttaler det anderledes. Jeg merker at jeg ofte tar uttalen slik personen presenterer seg og st det er noe jeg gjør uten å måtte tenke meg om.

I litt mer samiske trakter, nær der eg komme fra, blir nemlig dobble navn uttalt helt anderledes enn i mesteparten av landet. En person som heter Jon Arne, vil ikke reagere hvis du ikke uttaler navnet med klart trykk på Jon og A i Arne. Du må ta sats kline til og la lufta gå ut før du komme til slutten. manglende reaksjon vil ikke kome av vrangvilje, navnet er ikke gjenkjennbart nok med annen uttale.

Men viktigst. Jeg elske dette forumet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.