Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Da har vi fått prøvd gresk sykehus!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-12, 17:14   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Da har vi fått prøvd gresk sykehus!

Ja, det fikk vi i ferien. Fra lørdag til tirsdag ble datteren vår på sju år lagt inn i Chania. Hun hadde fått urinveisinfeksjon "på vei opp til nyrene" men heldigvis kom det ikke helt opp. Nyrene så fine ut på ultralyd.Hun hadde mellom 40-41 i feber i varmen der nede og vi var på det lokale helsesentret og fikk antibiotika dagen før innleggelse med anbefaling om å oppsøke sykehuset dagen etter hvis antibiotikaen hun prøvde ikke hjalp. Det gjorde det ikke og de siste dagene var ganske grusomme. For en viljestyrke på motvilje mot medisin tross høy feber! Ville ikke svelge piller, ville ikke ha dem delt opp i fire, ville ikke svelge dem knust i drikke, men til nød i en skje med litt vann oppi. Febernedsettende og etterhvert første dag med antibiotika ble både spyttet ut, spydd opp (spydde på høy feber) og så løs mage etter stikkpiller.
Vi fikk god behandling på sykehuset, selv om ikke alle er særlig happy over å måtte prøve seg på engelsk og fikk alenerom inntil siste natten. Da kom det en stakkars gresk firebarnsmor med en ettåring og en femåring på slep.
Legene sa vi gjorde helt rett i å komme og at med den høye feberen måtte det antibiotika intravenøst til. Hun ble heldigvis feberfri den første dagen etterpå. Jeg må si vi var litt redde for datteren vår en periode og det er ikke bare bare å være på sykehus i fremmed land.
Vi byttet på å være på sykehus, godt vi reiste sammen min søster og familie som kunne ta seg av eldstemann litt. OG jeg måtte ut å kjøre manuell bil i gresk trafikk...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.