Sv: Hjelp til kaloriberegning?
Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.
Det er jo noen av de vanlige, norske standardgreiene som drar på i kaloriregnskapet, da, og brødskiver, ost og brunost er blandt de, samme med pasta og ris. Om du bytter ut brød med knekkebrød og ost med skinke snakker vi om noe helt annet ifh til kalorier. Man kan ikke slanke seg med kaloritelling og spise akkurat det samme som før. Jeg tipper de som nevner over her at det er vanskelig å komme opp på 1500 allerede for lenge siden har luket vekk disse tingene i kostholdet.
Jeg er veldig klar over det, men knekkebrød med skinke er ikke like mettende som brødskive med ost. Jeg slanker meg ikke, men er såpass slank og i lite bevegelse, noe som gjør at jeg skal ligge på 1500 kcal for ikke å gå opp i vekt. Hadde jeg slanket meg så hadde det vært noe helt annet å måtte kutte ut brødskive med ost, det er mye verre når målet er å ikke gå mer opp i vekt.
Jeg har nå prøvd å kutte brødet ned til ett minimum og fortsatt syns ikke jeg det er vanskelig å komme opp i 1500 kcal.