Sv: Filmer sett i 2012
Januar
1. Hanna - Nydelig filmet, sterk hovedrolle, spennende plott... Denne anbefales!
2. Captain America: The first avenger - Artig gjensyn med sympatisk superhelt. Liker man Marvel-filmer, er denne den beste.
3. Hoodwinked too! Hood vs. evil - Animasjonsfilm for voksne. Ikke like bra som den første, men vi lo godt et par ganger.
4. Columbiana - Ah, den bitre smaken av hevn, hevn, hevn! Denne filmen var skikkelig kul!
5. Killer elite - Typisk hvem-lurer-hvem leiemorderfilm. Kul nok, grei underholdning.
6. Cowboys and aliens - Iiiiihaa! Jeg elsker denne filmen, den var nesten hakket artigere på BluRay enn på kino.
7. The big red One - Krigsfilm hvor vi følger en liten gruppe soldater gjennom strabasene under WWII. Besynderlig film, må sees!
Februar
8. Mission: Impossible - Ghost Protocol - Jah! Ækksjn, tvers igjennom, jeg ble underholdt som bare det.
9. The Debt - Sterk film om et Mossad-oppdrag som går galt når en trio agenter skal fange og stille "kirurgen fra Birkenau" for retten.
10. The Stuff - Are you eating it, or is it eating you? Fantastisk skrekk-B-film fra 80-tallet 
11. The Hangover part II - Møkkafilm! Men Bradley Cooper er fin da.
12. The Descendants - Denne var virkelig, virkelig god! Drama med mye galgenhumor og varme, den traff meg midt i hjertet.
13. The hunt for Red October - Gjensyn. Tom Clancys Jack Ryan avverger nok en atomkrig mellom øst og vest. Yay!
Mars
14. Drive - Gjensyn. Like fantastisk som første gang vi så den.
15. Die Hard 4.0 Live free or die hard - Action tvers igjennom. Savner Al, Holly og Special Agent Johnson and Johnson, men moro lell. Gjensyn.
16. Contagion - Dystert om hvordan en dødelig epidemi oppstår, spres og behandles. Veldig god, nesten litt dokumentaraktig innimellom.
17. 1941 - Crazy-komedie fra 1979 om en japansk landgang i USA under WWII. Veldig snål film.
18. The last action hero - Danny får en magisk kinobillett og befinner seg plutselig i den nyeste filmen til actionhelten Jack Slater.
19. Indiana Jones and the temple of Doom - Gjensyn, like morsom som alltid. Oppusset versjon, veldig fin.
April
20. Into the white - Tre tyske og to britiske piloter strander i den samme hytta på det norske vinterfjellet. Sterk film om vennskap, og mye humor.
21. The Omen - Remake av klassikeren fra 1979. Respektfult gjennomført, men The Omen er fremdeles bare en helt gjennomsnittlig film uansett.
22. Tropa de Elite 2 - Veldig, veldig bra om politikk og korrupt militærpoliti i Rio De Janeiro, som kontrolleres av byens narkokartell.
23. Hereafter - Fin film om det hinsidige, men den har ikke den samme intense nerven som andre Clint Eastwood filmer. Absolutt severdig da.
24. Johnny English reborn - Skikkelig slapstick-tullefilm. Kombinasjon av Mr Bean og James Bond, vi lo masse.
25. The girl with the dragon tattoo - God film. Men jeg likte den svenske bedre. Noomi Rapace var bedre på å få frem sårheten og sinnet til Lisbeth.
26. Harry Potter og de vises sten - Eldstes valg. Like bra som de 10 andre gangene vi har sett den.
27. Paul - Hjelpes som vi lo! To britiske nerder treffer utenomjordiske Paul, og hjelper ham å flykte fra noen MIB. Med superduoen Simon Pegg og Nick Frost
Mai
28. The Bourne Ultimatum - Deilig gjensyn! Jeg tror jeg foretrekker Bournen over Bond hvilken dag som helst egentlig.
29. The Avengers - Mor mye av det gode. Litt mye teambuilding, litt lite handling. Fine spesialeffekter, men jeg kjedet meg tidvis.
30. Tinker tailor soldier spy - Basert på boken av John Le Carre. Jakten på en muldvarp i MI5's innerste sirkel. Spennende, og komplisert!
31. Harry Potter and the chamber of secrets - Gjensyn. Like underholdende som vanlig.
32. Men in Black - Hjertelig gjensyn, man må jo lade opp til treern har premiere!
33. Men in Black II - Morsommere enn den første faktisk. En fornøyelig filmkveld, og vi gleder oss stort til treern til helga!
34. Men in Black III - Deilig gjensyn med J og K. Artig tidsreiseplott, dritkul superskurk. Vi råkosa oss!
Juni
35. Laban: Lille Annas Favoritter - Veslas første tur på kino dreide seg om favoritten hennes, Laban. Trygt valg for de minste!
36. Harry Potter and the prisoner of Azkaban - Gjensyn sammen med eldste datter
37. Harry Potter and the goblet of fire - Gjensyn sammen med eldste datter
38. Harry Potter and the Order of the Phoenix - Gjensyn sammen med eldste datter
39. Harry Potter and the half blood Prince - Gjensyn sammen med eldste datter
40. Sherlock Holmes: A game of shadows - Underholdende nok. Kult med Moriarty som nemesis, litt for mye Guy Richie særpreg på selve filminga.
41. Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 - Gjensyn sammen med eldste datter
42. Harry Potter and the Deathly Hallows part 2 - Gjensyn sammen med eldste datter. McGonagall er så herlig 
Juli
43. Back to the future - Herlig, nostalgisk gjensyn fra da man var purung og syntes Michael J. Fox var søtest i verden
44. Back to the future II - Utrolig gøy å se en framtidsvisjon fra 80-tallet som utspiller seg om 3 år fra nå.
45. Back to the future III - Tidsreisetrilogiens fantastiske avslutning. Galtvortekspressen er bare for pyser!
46. Safe house - Klisjespekket spionthriller som er så forutsigbar at det blir nærmest komisk.
47. Hamilton: I nasjonens interesse - Jah, denne likte jeg! Endelig en intelligent spionthriller med hardtslående action og en nådeløs helt.
Serier på DVD/BluRay
1. Sesong 4 av Chuck - Morsomste spion-farsen som er laget, Timothy Dalton er et FANTASTISK sidekick denne sesongen! Hvordan overleve ventetiden til sesong 5 kommer?
2. Sesong 1 av 30 Rock - Herlig komiserie, Alec Baldwin er fantastisk, Tina Fey likeså.
3. Sesong 2 av 30 Rock - Denne serien er bare en eneste stor latterbombe. Tina Fey er et unikum. Virkelig!
Sist redigert av Flubby : 13-07-12 kl 10:54.
|