Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer sett i 2012

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-12, 13:50   #11
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar
1. Hanna - Nydelig filmet, sterk hovedrolle, spennende plott... Denne anbefales!
2. Captain America: The first avenger - Artig gjensyn med sympatisk superhelt. Liker man Marvel-filmer, er denne den beste.
3. Hoodwinked too! Hood vs. evil - Animasjonsfilm for voksne. Ikke like bra som den første, men vi lo godt et par ganger.
4. Columbiana - Ah, den bitre smaken av hevn, hevn, hevn! Denne filmen var skikkelig kul!
5. Killer elite - Typisk hvem-lurer-hvem leiemorderfilm. Kul nok, grei underholdning.
6. Cowboys and aliens - Iiiiihaa! Jeg elsker denne filmen, den var nesten hakket artigere på BluRay enn på kino.
7. The big red One - Krigsfilm hvor vi følger en liten gruppe soldater gjennom strabasene under WWII. Besynderlig film, må sees!

Februar
8. Mission: Impossible - Ghost Protocol - Jah! Ækksjn, tvers igjennom, jeg ble underholdt som bare det.
9. The Debt - Sterk film om et Mossad-oppdrag som går galt når en trio agenter skal fange og stille "kirurgen fra Birkenau" for retten.
10. The Stuff - Are you eating it, or is it eating you? Fantastisk skrekk-B-film fra 80-tallet
11. The Hangover part II - Møkkafilm! Men Bradley Cooper er fin da.
12. The Descendants - Denne var virkelig, virkelig god! Drama med mye galgenhumor og varme, den traff meg midt i hjertet.
13. The hunt for Red October - Gjensyn. Tom Clancys Jack Ryan avverger nok en atomkrig mellom øst og vest. Yay!

Mars
14. Drive - Gjensyn. Like fantastisk som første gang vi så den.
15. Die Hard 4.0 Live free or die hard - Action tvers igjennom. Savner Al, Holly og Special Agent Johnson and Johnson, men moro lell. Gjensyn.
16. Contagion - Dystert om hvordan en dødelig epidemi oppstår, spres og behandles. Veldig god, nesten litt dokumentaraktig innimellom.
17. 1941 - Crazy-komedie fra 1979 om en japansk landgang i USA under WWII. Veldig snål film.
18. The last action hero - Danny får en magisk kinobillett og befinner seg plutselig i den nyeste filmen til actionhelten Jack Slater.
19. Indiana Jones and the temple of Doom - Gjensyn, like morsom som alltid. Oppusset versjon, veldig fin.

April
20. Into the white - Tre tyske og to britiske piloter strander i den samme hytta på det norske vinterfjellet. Sterk film om vennskap, og mye humor.
21. The Omen - Remake av klassikeren fra 1979. Respektfult gjennomført, men The Omen er fremdeles bare en helt gjennomsnittlig film uansett.
22. Tropa de Elite 2 - Veldig, veldig bra om politikk og korrupt militærpoliti i Rio De Janeiro, som kontrolleres av byens narkokartell.
23. Hereafter - Fin film om det hinsidige, men den har ikke den samme intense nerven som andre Clint Eastwood filmer. Absolutt severdig da.
24. Johnny English reborn - Skikkelig slapstick-tullefilm. Kombinasjon av Mr Bean og James Bond, vi lo masse.
25. The girl with the dragon tattoo - God film. Men jeg likte den svenske bedre. Noomi Rapace var bedre på å få frem sårheten og sinnet til Lisbeth.
26. Harry Potter og de vises sten - Eldstes valg. Like bra som de 10 andre gangene vi har sett den.
27. Paul - Hjelpes som vi lo! To britiske nerder treffer utenomjordiske Paul, og hjelper ham å flykte fra noen MIB. Med superduoen Simon Pegg og Nick Frost

Mai
28. The Bourne Ultimatum - Deilig gjensyn! Jeg tror jeg foretrekker Bournen over Bond hvilken dag som helst egentlig.
29. The Avengers - Mor mye av det gode. Litt mye teambuilding, litt lite handling. Fine spesialeffekter, men jeg kjedet meg tidvis.
30. Tinker tailor soldier spy - Basert på boken av John Le Carre. Jakten på en muldvarp i MI5's innerste sirkel. Spennende, og komplisert!
31. Harry Potter and the chamber of secrets - Gjensyn. Like underholdende som vanlig.
32. Men in Black - Hjertelig gjensyn, man må jo lade opp til treern har premiere!
33. Men in Black II - Morsommere enn den første faktisk. En fornøyelig filmkveld, og vi gleder oss stort til treern til helga!
34. Men in Black III - Deilig gjensyn med J og K. Artig tidsreiseplott, dritkul superskurk. Vi råkosa oss!

Juni
35. Laban: Lille Annas Favoritter - Veslas første tur på kino dreide seg om favoritten hennes, Laban. Trygt valg for de minste!
36. Harry Potter and the prisoner of Azkaban - Gjensyn sammen med eldste datter
37. Harry Potter and the goblet of fire - Gjensyn sammen med eldste datter
38. Harry Potter and the Order of the Phoenix - Gjensyn sammen med eldste datter
39. Harry Potter and the half blood Prince - Gjensyn sammen med eldste datter
40. Sherlock Holmes: A game of shadows - Underholdende nok. Kult med Moriarty som nemesis, litt for mye Guy Richie særpreg på selve filminga.
41. Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 - Gjensyn sammen med eldste datter
42. Harry Potter and the Deathly Hallows part 2 - Gjensyn sammen med eldste datter. McGonagall er så herlig

Juli
43. Back to the future - Herlig, nostalgisk gjensyn fra da man var purung og syntes Michael J. Fox var søtest i verden
44. Back to the future II - Utrolig gøy å se en framtidsvisjon fra 80-tallet som utspiller seg om 3 år fra nå.
45. Back to the future III - Tidsreisetrilogiens fantastiske avslutning. Galtvortekspressen er bare for pyser!
46. Safe house - Klisjespekket spionthriller som er så forutsigbar at det blir nærmest komisk.
47. Hamilton: I nasjonens interesse - Jah, denne likte jeg! Endelig en intelligent spionthriller med hardtslående action og en nådeløs helt.

Serier på DVD/BluRay
1. Sesong 4 av Chuck - Morsomste spion-farsen som er laget, Timothy Dalton er et FANTASTISK sidekick denne sesongen! Hvordan overleve ventetiden til sesong 5 kommer?
2. Sesong 1 av 30 Rock - Herlig komiserie, Alec Baldwin er fantastisk, Tina Fey likeså.
3. Sesong 2 av 30 Rock - Denne serien er bare en eneste stor latterbombe. Tina Fey er et unikum. Virkelig!

Sist redigert av Flubby : 13-07-12 kl 10:54.
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.