Sv: Antisemittisme i Norge
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
De jobber vel ikke en gang "i skjul"?
Og så forstår jeg ikke helt hvordan man klarer å identifisere en jøde nok til å trakasere ham/henne. Med mindre de har på seg sånn kalott (hva heter det??) og er rimelig ortodosk så ser de jo ut som alle andre.
Jeg for min del klarer ikke helt å skylde på enkeltmennesker det stater gjør, men kunne sikkert hatt en heftig diskusjon med en jøde om h*n argumenterte for at Israel har rett i det de gjør mot palestinere. Gjør det meg til en antisemitt?
Jeg føler ofte at det blir litt sånn - enten er du med oss, eller så støtter du antisemittisme. 
Barn i en skoleklasse kjenner hverandre stort sett godt nok til å vite hvem som er hva. De fleste norske jøder har også karakteristiske og gjenkjennelige etternavn.
En del menn, både yngre og eldre, bruker kalott, særlig i forbindelse med høytider og festdager.
Men du bor i en by der det ikke bor jøder, så det kan også være derfor du ikke ser dem.
Jeg syns problemet med at jødiske barn langt mer enn andre minoriteter opplever trakassering tas veldig lett på her.