Sv: Konfirmasjonskakeskrytetråd
Puh - ferdig! Jeg lagde kake til min niese i 2 lag med pyntefigur på toppen. Jeg tok ikke bilde av det ferdige produktet ( ) men det så imponerende ut - den hvite putekaken stod oppå den blå kaka, også pyntefiguren (som vi kaller stutt-tjukka ) oppå der igjen. Akkurat slik min søster ville ha det. (det logiske med en pute oppå toppen av en rund blå kake er noe annet, men det var nå slik hun ville ha det.
Blå kake: vanlig bløtkake med vaniljekrem og banan, bringebær og kremfløte, og blått marsipanlokk. Blomstene er lagd med god hjelp av konfirmantens lillesøster i marshmellowfondant og ligner _litt_ på blomstene på kystdrakten til konfirmanten. Bladene skulle gjerne vært mørkegrønn, menmen, sånn ble det. de hvite greiene foran på kaka var navnet hennes i hvit mmf, som jeg har tatt bort i fotoediteringsprogrammet).
Hvit putekake oppå der: min søsters gode kvikklunsjkake med sjokoladekrem inni og dreamy creamy hvit sjokoladekrem på utsiden, og fondant ytterst. Det synes ikke så godt, men de tannpirkerne står der for å holde fast en "blondekant" som dekker sømmen på putekaka, den satt jaggu fast uten tannpirkere også. Flaks. (dog hadde vi mat-superlim, så...)
Også pyntedokka oppå der igjen, lagd i marshmellowfondant, med kystdrakt på.

Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 19:12.
|