Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Unio streiker

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-12, 12:43   #19
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Unio streiker

Jeg signerer også rine!

Og så blir jeg så matt av alle prosentene som kan manipuleres i alle retninger. Jeg husker ikke tallene fra tidligere år, men jeg vet at år etter år har lærerne m.fl. fått en viss prosent, og andre en litt høyere prosent. Det vil i realiteten si at vi går litt ned i lønn hvert år, selv om det er noen kroner mer på lønnsslippen. Og det føles urettferdig, ja. Det samme når de opererer med f.eks. 3 %, og så er 1,5 % av det til lokale forhandliger, og det er bare noen få som ser noe til de pengene. Jeg har aldri fått noen prosent av det lokale oppgjøret. Jeg går ikke og sutrer over at jeg har dårlig lønn, jeg har så jeg klarer meg, og jeg velger til og med å jobbe redusert. Men det føles ikke alltid som jobben jeg gjør blir verdsatt, når jeg har 5 års utdanning og ser at jeg går ned i lønn i forhold til andre lønnsgrupper.

Jeg er veldig enig med rine i at mer kontaktlærertid (som jo vil føre til at jeg får mer til til å planlegge undervisning, for den tiden bruker jeg nå til kontaktlærerting) og færre elever vil øke kvaliteten i skolen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.