Sv: 17. mai og regnvær, hva har man på seg i toget?
Her er meldt... Vrl, ikke så mye regn på den tiden toget skal gå. Vi får nå se.
Jg har strøket bunadsskjorter til alle oss tre som har, og akkurat der kom jeg på at jeg ikke har strøket dressskjorte til mannen. Vrl, toget går først kl 13, så jeg skal rekke det. Vi skal ikke noe før det.
Jeg går i bunad. Med cape. Det holder meg egentlig tørrere enn noe annet jeg har å ta på meg. Mamma foreslo at jeg kunne droppe bunad i år. Men seriøst, hallo, nei, jeg har beholdt bunaden i huset for å ha den tiø 17. Mai, da skal jeg ha den. Dessuten har jeg altså ikke noe annet. Vi flytter. Halve garderoben min har flyttet, jeg har holdt unna det jeg trenger disse siste ukene, bunaden til i morgen.
Knerten har alternativ bekledning, jeg har vasket både rød pop-dress og blå regndress. Men om været blir sånn yr antyder nå, tror jeg det blir festdrakt og klipp-og-lim regntrekket. Det er jo virkeig ikke meldt så ille som det kunne vært.
Men Mikro i vogna. Hun kan jo ikke sitte med bare bunadsskjorte, og cape har jeg ikke tenkt på å kjøpe henne. (på huskelisten til neste år?) så vi får se hva det blir til nedi der...
Men heym i år sikter jeg på å få bilde av begge ungene, sammen!
I fjor sov hun når han fikk på seg bunaden, og han hadde fått den av (klissvåt gutt, rett hjem og i badekaret) før hun våknet, då jeg tok bilde av dem hver for seg.