Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Var involvert i en bilulykke i dag

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 18:42   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var involvert i en bilulykke i dag

Trenger noen råd her, jeg har kjørt skadefritt siden jeg fikk lappen i 1999, så jeg er grønn på dette.
Skademeldinger og alt er selvsagt fylt ut, men motparten prøvde hele tiden å legge skylden på meg, selv om han brøt vikeplikten. Jeg ba min mann komme ned (det skjedde 400 meter fra huset), følte det var tryggere, så han hjalp til med å ordne opp.
Jeg kjørte altså mot et veikryss, der jeg har vikeplikt til høyre. Jeg senket farten, kikket kjapt mot høyre der det ikke var biler og burde nok sett bedre til venstre, men kjørte. Så faktisk ingen der og da, det er litt uoversiktelig. Der kommer den andre bilen i full fart og stopper ikke, han svinger ut i andre veibane og jeg bråbremser, men vi er borti hverandre. Han blir oppskrapet på siden, fronten på bilen min blir oppskrapet og bulket, og frontskiltet ramler av. Bilen min er kjørendes, når vi får festet skiltet igjen, men den bør jo klart fikses asap.

Motparten visste ikke at dette ikke var forkjørsvei, og mente jeg burde ha vist bedre tegn til at jeg faktisk skulle kjøre (feks. ikke senket farten). Jeg er fremdeles litt i sjokk så jeg husker ikke helt klart alle detaljene, er bare så takknemlig for at ingen ble skadet, jeg hadde begge barna bak i bilen. Er skjelven.

Men hvem får skylden nå da? Han mener det var mye min feil også siden jeg kjørte da han kom i full fart. Han sier også at han var halvveis forbi meg da jeg kjørte, og at han hadde lav fart. Begge deler er rett og slett bullshit, DET vet jeg. Han hadde fint klart å bremse fortere om han hadde lav fart, og jeg ser tydelig for meg hvor han var da jeg så ham, dvs. et stykke unna meg, men kjørte altså veldig fort, virket det som. Men dette blir jo ord mot ord.

Han brøt altså vikeplikten, jeg hadde forkjørsrett. Men jeg er så usikker på sånne ting. Trenger råd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.