Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Trenger virkelig tips til middag i morgen (gjester)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-12, 00:27   #19
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger virkelig tips til middag i morgen (gjester)

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Frosne erter ja. Du har disse rett over i kokende lettsaltet vann i et par minutter til ertene er bløte gjennom. Sil av og ha i en beholder som du kan bruke stavmiskeren i. Til en vanlig størrelse ertepose går det ca en halv boks creme fraishe kanskje. Du ser det nok raskt på konsistensen. Her er et bilde av en slik puré:
http://www.alltidsulten.com/kamskjel...este-ertepure/

Porsjonsberegning på ren fiskefilet er forresten ca 200 gram. Ikke mindre enn det ihvertfall. Hvis du har rene fileter (f.eks salma) må du ikke ha de i ovnen så lenge som en halvitme. Jeg er mer på 200 grader i 10 minutter.

Forrettforslag:
Landbrød fra bakeren og lag et småmatfat med:
kjøpt "hjemmelaget" aioli, en spekepølse som du skjærer i biter, litt spekeskinke, cherrytomater, god olivenolje, et lite stykke parmesanost i biter, maldonsalt og en pepperkvern. Enkelt og kjempegodt!

Ikke forrett. Ikke mer enn middag og dessert. Holder i hauger og lass kjenner jeg. En annen gang kan jeg fikse den forretten. Akkurat nå fikser jeg ikke tenke på det en gang.

Laks blir bra. Da blir det laks med ertepure, poteter eller ris (klarer selvfølgelig ikke bestemme meg for hva jeg skal velge...) og grønnsaker da eller? Ertepureen går som saus nesten? Grønnsaker i tillegg hva?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.