Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fortell meg om søndagsskole

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-12, 01:08   #22
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om søndagsskole

Jeg gikk på søndagskole, og det var mye sang og lek og lite (om noe) om synd, skam og helvete. Når jeg tenker tilbake som voksen agnostiker var det helt OK.

Storebror gikk også på søndagskolen, og det hele var kos og gøy den første tiden. Helt til storebror spurte litt nærgående spørsmål (om homofili, samboerskap o.l) og fikk svar som ikke passer inn i det synet på livet og samfunnet som vi ønsker at barna våre skal ha. (For der kom både synd, skam og helvete på løpende bånd.) Jeg tok et oppgjør med søndagskoledamen, og storebror (og mange andre) sluttet. Søndagskolen ble deretter drevet av samme dame og medlemmene var barna hennes. Og så ble den lagt ned.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.