Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å lære seg å spille piano selv

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-12, 10:13   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Å lære seg å spille piano selv

Det går, ikke sant?

Jeg har store planer om å få meg piano til bursdagen. Jeg pleier som regel å få det som jeg vil, så jeg antar at innen august er over vil det stå et piano her i stua. Digitalt, med vektede tangenter. (Gidder ikke stresse med stemming.)

Men jeg har aldri tatt en eneste pianotime i mitt liv. Jeg kan noen enkle akkorder i C-durskalaen. De samme som jeg kan grep til på gitaren. Målet mitt er å kunne bruke pianoet i jobbsammenheng (Barnehage) og "for gøy" hjemme. Spille og synge litt med ungene, og litt for meg selv. Men jeg må nesten lære meg noen flere akkorder, sånne med # og sånn. Finnes det noen fine nettsider eller bøker hvor slike ting står forklart? Og så fikk jeg beskjed av en venninne at jeg måtte lære meg å spille akkorder med venstrehånden, slik at jeg kunne spille melodi med høyre. Vistnok.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.