Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-12, 01:09   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du Paris? Hvor i Paris bør jeg bo hvis jeg skal på denne messen?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kan noen si noe om hvor dette hotellet ligger i forhold til noe som helst?
Langt unna riktig bane til messa?

Det hotellet jeg la inn ligger et steinkast fra det stoppet som heter St. Michel, i et veldig sikkert område. St. Michel er både et metrostop (det trenger du ikke bruke) og en togstasjon for den togtypen som heter RER. Linjen som stopper der heter B.
Dette er den linjen som går fra sentrum til Parc des Expositions og videre ut til Charles de Gaulle-flyplassen. Det tar en halvtimeish på toget. I Paris-ammenheng er det ingen verdens ting, og de få trappene du må ta for å komme fra hotellet og ned til RER B er heller ikke all verdens - Parismetroen og togsystemet tatt i betraktning.

Trust me - du _vil_ ikke bo ute ved Parc des Expositions med mindre du tenker å sitte på hotellet hele kvelden.
Dermed er alternativet å bo i sentrum, nær et tog som tar deg til Parc des Expositions. Stopp for toget (RER B) er den nordlige togstasjonen (gare du nord) - ikke et ok område. Les Halles - enda verre på kveldstid, helt ok på dagtid (dette er rett vedsiden av Pomipdou-senteret) men sentralt nok ift børsen og finansdistriktet til at det ofte er dyrt på de ok hotellene der. St. Michel - midt i latinerkvarteret, nært alle turistfellene - hvertfall de fleste - og rolig nok, safe og greit. Og noen fler stopp er det og.
Jeg kan se på det imorgen for deg hvis du vil

Så skal dere bo i sentrum - hvilket er å anbefale hvis du vil få med deg litt av paris og ikke bare en relativt kjip, nedslitt forstad men mange triste skjebner og mye arbeidsløshet, så er St. Michel et supert område å bo i

Gå inn på hotels.com, tast inn datoene dere skal dit, be om å få det vist på kart også zoomer du inn til området rundt St.Michel på kartet De mørkere prikkene er antall stjerner, så kan du se på pris på hotellene i området. Du kan filtrere søket på et prisintervall også - fungerer utmerket

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.