Sv: Overnatte?
Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg synes. På den ene siden så tenker jeg at det kan være greit at de i det minste venter med overnatting til de er ferdige med ungdomsskolen. (Herregud, de er fortsatt bare barn, selv om de er barn med et seksualliv.) Og det handler også om å bevare litt av spenningen som ligger i et nytt, gryende seksualliv. Kanskje det faktisk er greit at de må snike seg litt rundt i begynnelsen og at mamma og pappa ikke "vet" om alt som skjer med kæresten. Kanskje det faktisk er greit at foreldrene setter en grense som innebærer at man slipper å slippe kjæresten sin inn i nattesøvnen. Hvor rart det enn høres så er det jo nettopp det nærhetsskapende i det å overnatte sammen med kjæresten som kan bli litt overveldende for en tenåring som er i startfasen for utforskning av følelseslivet.
På den andre siden så ser jeg helt klart poenget med å bli kjent med kjæresten og jeg er nok en av de som er troendes til å ville invitert med en langvarig kjæreste på hyttetur. Nettopp for å kunne bli bedre kjent med vedkommende. 
|