Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-12, 11:42   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.908
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Jeg har bare lyst til å dra opp igjen denne tråden og fortelle at det gikk veldig bra til slutt!

Gården ble solgt til en ung enslig mann. Jeg må innrømme at jeg var rimelig skeptisk når jeg så alt av maskiner og kjøretøy som ble kjørt til gårds etter at han tok over. Det var gravemaskiner, lastebiler, kranbil, traktor og omtrent alt av biler, motorsykler og annet som bråker og har hjul. Jeg tenkte nok at nå blir det enda verre. Enda mer skeptisk ble jeg når den nye naboen kom og hilste på og nevnte i en bisetning at han likte best å jobbe om natta. Jeg så for meg et skrekkscenario med maskinkjøring 24/7.

Mine fordommer ble grundig gjort til skamme. Det første han gjorde, var nemlig å bygge ny gårdsvei. Den nye veien ligger så langt fra huset vårt at vi verken ser eller hører trafikken der. Den andre nabogården bruker også den nye veien, så nå er det helt slutt på biltrafikk over "tunet" vårt mellom huset og garasjen vår. Det er stille! Nesten for stille av og til.

Den nye naboen har en fantastisk arbeidskapasitet. Han brøyter og holder vår vei og gårdsplass i stand uten at vi ber om det. I sommer kom han durende med en diger gravemaskin når han så at jeg sto og gravde hagedam med spade. To tak med gravemaskinen, så var dammen min klar. Han hjelper oss (og de andre naboene)helt uoppfordret og vil ikke ha annet enn en kaffekopp til takk.

Saken fikk med andre ord en veldig happy end! Jeg gleder meg til sommeren og verandaliv uten forstyrrende trafikk to meter fra verandarekkverket!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Emneord
gøy på landet, klassiker, vi som elsker petter


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no