Sv: Bøker lest i 2012
Januar:
1. Siri Østli: Det søte liv. Norsk "feelgood"-roman. Ikke bra. Leste den forrige av henne, og likte den forsåvidt. Denne var ikke bra. Men fullførte likevel.
2. Camilla Läckberg: Snøstorm og mandelduft. Kortroman, "lukket rom"-mysterium. Litt lettvint, synes jeg.
3. Gudny I. Hagen: Storm og Jentungen. Julelektyre som ble ferdiglest nå. Datteren liker denne godt, så den har vi lest flere ganger.
4. Kathy Helidoniotis: Hestegal ferie. Jepp. Bok nr. 2 for den hestegale datteren unnagjort. Heldigvis er det bare 6 bøker i serien. Greit nok om hester, men dårlig oversatt og ikke minst veeeeeldig dårlig korrekturlest. Bla. har den samme hesten byttet navn fra bok 1 til bok 2.... Way to go, Cappelen Damm.
5. Jonas Jonasson: Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant. Jeg likte denne veldig godt, humret og koste meg gjennom hele. For meg ble dette en veldig god leseropplevelse. I motsetning til noen over her, ble jeg ikke veldig forstyrret av manglende ord eller bokstaver histen og her.
6. Regine Stokke: Regines bok. Blogg som ble bok av og om ei kreftsyk jente. Dette var god lesing, på en vond måte. Jenta ble 18 år, og hadde virkelig gode evner på det skriftlige. Og hun var flink til å fotografere.
7. Nick Hornby: Juliet, naked. Joda, den var underholdende, den. Lenge siden sist jeg leste Hornby.
8 Helene Uri og Tor Ivar Østmo: Latin for begynnere. Populærvitenskapelig om latin. Underholdende. Og et er en kunst, synes jeg!
|