Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer sett i 2011

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-11, 10:49   #20
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

-Alien Resurrection. Vi så de tre første filmene i romjula. Jeg liker en slitt slemmere Ripley.
- Shutter Island. Veldig bra.
- Mutant Chronicles. Grei tidtrøyte. Jeg liker både Thomas Jane og Ron Perlman, men det er ingen film man trenger å se.
- Ringenes Herre: Atter en konge. Hyggelig gjensyn på hjemmekinoen - selv om jeg ikke liker Liv Tyler og rollen hennes i disse filmene.
- Kagemusha. En film det tok tid å komme inn i - jeg er for lite vant med Kurosawa og hans fortellerstil tror jeg. Tenker jeg trenger å se flere av dem - dette var faktisk min første Kurosawa-film.
- Jonah Hex. Oh, I'm cheap! Storyline? Nja, not so much... men det var moro og underholdende og jeg er billig som lar meg lett underholde.
- Trolljegeren. Det er ikke så mye mer å si om den.
- Elizabeth: The Golden Age. Jeg savnet noe i denne filmen som jeg ikke helt klarer å definere. Flott kostymedrama og flotte skuespillere, men jeg savnet litt mer... substans?
- The Thin Red Line. Jeg er ennå litt svimeslått av denne. Flott film. Mye bedre enn den som vant Oscar det året. (Shakespeare in Love. Thin Red Line var også nominert.) Dette var ingen actionfilm, men spennende likevel - og veldig bra. Svimeslått ennå.
- The Book of Eli. Overraskende mye splatter innimellom. Om jeg ser bort fra boken som er så viktig i filmen, så var det helt grei bruk av tid.
- Back to the Future. Vi har sett hele trilogien nå. Første film var gjensyn for min del, og de to neste hadde jeg faktisk ikke sett. Morsomt! Og filmene hadde holdt seg godt egentlig.
- Daybreakers. Bedre enn jeg hadde forventet faktisk.
- Eclipse. Jau-jau. Jeg er ingen stor fan av twilightserien, men Luren koser seg stort. Dette var ikke den verste filmen jeg har sett, og jeg synes det er interessant å se hvordan karakterene rundt Bella får mer kjøtt på beina nå mens Bella selv er et mehe.
- Der Untergang. Film til ettertanke...
- Definitely, maybe. Søt og fin film som ikke gir annet enn en hyggelig følelse når jeg har sett den.
- Engler og Demoner. Nuvel. Jeg er ikke overbegeistret for Dan Brown i utgangspunktet. Jeg ble ikke omvendt av denne filmen heller. Grei tidtrøyte, ikke mer.
- Inception. Wuhu! Men jeg tror ikke jeg fikk med meg alt, så den må nok sees om igjen.
- Gattaca. Gjensyn. Liker filmen ennå.
- Up in the Air. Trivelig og litt passelig til ettertanke.
- The Spirit. Basert på tegneserien, men det er ingen 'vanlig' filmatisering. Det er mye 'flate' kulisser, mye endimensjonalt og mye... enkelhet. Som samlet blir nokså komplekst på et vis.
- Stolen. Ingen film som fester seg i hukommelsen i lengden, men fin tidtrøyte når valpen hadde bestemt seg for å sove i fanget mitt.
- Zoolander. Hvor koko går det an å bli?? Herregud. HERREgud. Jeg koste meg.
- The Italian Job. Me like. Jeg liker slike filmer. Trenger ikke tenke så mye, bare henge med. Helt ok.
- Constantine. Gjensyn. Blir nok noen gjensyn til, etter hvert. Skulle egentlig gjerne ha sett en lengre, utvidet versjon kanskje.
- Riverworld. Lang film. Merkelig sak, men fengende og spennende.
- X-men: First Class. Aaah - me like! Like, like, like!
- Thor. Amerikansk versjon av norrøn mytologi iblant litt sci.fi og annet. Underholdende, hjernedødt og siklebart.
- Cargo. Tysk sci-fi. Uvant språk, uvant filming og veldig bra. Mye bedre enn mye annet av sci-fi jeg har sett i det siste.
- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2. Se en gang til? To ganger til? Fin film.
- Charlie Wilson's War. Tok sin tid før jeg fikk med mannen på å se denne, men det var verdt det. Flott manus, god dialog, alvorlig tema og mange morsomme scener. Og så lærte jeg faktisk noe nytt av denne filmen også!
- Vantage Point. Morsom 'vinkling' på filmen. Mer kan jeg vel ikke si uten å spoile den for andre - jeg kommer sikkert til å se denne om igjen senere.
- In The Line of Fire. Clintern er tøff mann med følelser. Malkovich er fæl og sleip og slesk. Rene Russo er pen nok, dyktig nok og sexy nok til å fange heltens interesse. Men jeg lot meg underholde.
- Super 8. Ta med øreplugger! Nokså høyt støynivå av og til. Ellers er den det den er ment som - en hyllest til Spielbergfilmer. Hyggelig, søt, spennende, morsom.
- Cloverfield. Gjensyn siden Stesønn nå er gammel nok til å se filmen. Og filmen tålte helt klart å bli sett på ny. Jeg irriterte meg like mye over Hud denne gangen, og det var like spennende som sist.
- Solomon Kane. Jauda, grei nok. Stesønn på snart 15 var mer imponert enn meg. Mulig jeg har sett for mange filmer av sjangeren "tegneserie om han som kjemper mot ondskap blir til film".
- Valhalla Rising. En film jeg ikke er enig med meg selv hva jeg mener om. Like vanskelig tilgjengelig som The Fountain på mange måter.
- Captain America. Chris Evans er hunk og Hugo Weaving bad guy. Masse action og spenning og jeg skal ha filmen på blu ray når den kommer ut, for denne kommer jeg til å se flere ganger. Enkel og morsom underholdning for dager når jeg trenger oppmuntring.
- Kick-Ass. Blodig moro.
- Foo Fighters: Back and Forth. Aaaah - jeg elsker slike dokumentarer om musikk og artister/grupper! Full pott! Godt laget film altså!
- Dune. Gjensyn med en gammel... kalkun/klassiker, alt etter øynene som ser. I og for seg god film, men det er så utrolig mange hull i det hele at jeg skjønner de som ikke likte den.
- Léon. En film hverken jeg eller mannen hadde sett. Flinke skuespillere, god story og en flink regissør. Vel anvendt filmtid altså!
- 22 Bullets. Jean Reno. Flinke, flinke mannen.
- RED. Grei nok story, grei nok action, flotte skuespillere - vi koste oss!
- Duplicity. Innviklet plot. Ok skuespillere. Grei film å se på når jeg er låst fast til stolen av sovende valp.
- Something's gotta give. Jack & Diane og flere andre kjent4e navn. Jeg ville likt en annen slutt mye, mye bedre. Det hadde gitt filmen et helt annet skjær - nå er jeg egentlig bare irritert over hollywood-slutter. Blæh!

- Mary and Max. Fin film om... livets litt mer kompliserte sider. Kanskje. Fin film uansett. Nydelig animert.
-World Invasion: Battle Los Angeles. Av og til ser jeg en film som gubben har kjøpt bare for å 'få det overstått'. Dette var en sånn. Greit nok fengende rent actionmessig, men ikke noe jeg tror jeg skal gidde å bruke mer tid på ellers.
- Waiting to Exhale. Gjensyn. Film som brakte med seg en del minner...
- Super 8. Underholdende nok.
- The Rum Diary. Jeg liker Depp, og jeg likte filmen. Vi var to stk i kinosalen - og jeg hadde kost meg ENDA mer helt mutters mo alene.
- Skyline. For noe møl! Luren kjøpte den på bluray for den var jo så billig. Ikke verdt pengene.
- The Cider House Rules. Koselig film. Jeg liker John Irving, og jeg likte filmen. Rørende på de rette plassene, og utfordrende nok på de rette tingene.
- Star Wars: Episode I - The Hidden Menace.
På bluray og stor skjerm (lerret) blir det et litt annet inntrykk enn på (stor) tv. Litt oppgitt over deler av filmen, men ellers et hyggelig gjensyn.
- Star Wars: Episode II - Attack of the Clones. Gjensyn. Som med første så var det himla masse jeg hadde glemt her. Hyggelig gjensyn.
- Transformers: Dark of the Moon. Bedre enn toer'n. Spennende og engasjerende. Fytterakkern så sur jeg ble på Sam i starten - han var sånn en SYTPEIS! Ergo bra film.
- Immortals
. Henry Cavill! :siklebar mann: Min første film i 3D. Ikke imponert over teknikken, men jeg likte filmen. Koste meg i kinosalen gjorde jeg.
- The Switch. Grei tidtrøyte, trenger ikke se den om igjen. Morsomme poenger her og der.
- Adele Live at the Royal Abert Hall. Fantastisk konsertfilm. Ikke bare har dama en flott stemme, hun er morsom også. Og så ble jeg rørt her og der. Aller mest når Adele selv ikke klarte holde tårene tilbake.
- Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith. Gjensyn. Jeg er bob-bob. Jeg liker filmen. Jeg liker skuespillerne, jeg tror de gjør sitt aller beste. Jeg liker action og det hele. MEn dialogen da! Den er ikke akkurat velskrevet...

Vi har ellers sett ferdig det som er kommet ut av Fringe, Tudors, Life on Mars og Taken (gjensyn) og The Walking Dead. Neste serie er ikke bestemt ennå.
For meg selv har jeg sett første sesongen med Vampire Diaries og Jeeves & Wooster.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.