Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Vår forbrukerhverdag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-11, 15:00   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dette var en litt absurd tråd å lese. Vi sitter på andre siden av gjerdet og har bare en TV og den er ikke flat engang. Bilen er gammel, men forventes å gjøre 100.000 til før den kasseres. Ingen av ungene har spillkonsoller av noe slag.
Ungene har blir glade for nye sko og klær i gave på julaften og har ingen problemer med å komme opp med helt konkrete og gode ønsker.
De gleder seg stort over posen med arvetøy og både mannen og jeg får blanke øyne av alt det fine vi arver.

Alikevel sitter jeg på noe av de samme følelsene som komme på trykk i denne tråden. At vi forbruker for mye og at vi har for mye unyttige ting og at vi bør skjerpe oss mtp forbruksmønster....

Yes, akkurat som hos oss med unntak av at ungene har en Nintendo DS på deling. Dessuten har vi stor familie, så de får alltid leker og "moroting" sammen med det fornuftige på julaften.

Arvetøyåpning er en fest her også (og det skulle bare mangle, den vi arver av stryker! alle klærne før de leveres til oss, så de ser nyere ut enn nytt fra butikken.)

Vi har egentlig råd til å være med på kjøpekaruellen, men vi har ikke så mye glede av flere ting. Så det er ikke for å være martyrer at vi holder oss på linja vi har valgt. Vi synes bare vi har det bra som vi har det, og pengene vi sparer gjør at vi blir gjeldfrie i tidlig alder. Det synes jeg er godt å tenke på etter dette året hvor jeg har vært syk. Skulle livet ta en brå sving, så er det godt å ikke ha masse gjeld å tenke på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.