Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-11, 00:28   #1
eaa
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2011
eaa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvordan skal vi fordele julaften rettferdig?

Hei og hjelp.

Jeg trenger noen inspill / argumenter på hvordan julen løses mest rettferdig. Jeg men samboer har feiret jul sammen nå i 10 år. Annet hvert år har vi vert hos min familie og det andre året hos hennes familie, og her ligger kjærnen av problemet. Mine foreldre bor sammen men det gjør ikke hennes. Familien hennes er skilt, og begge foreldrene har funnet seg en ny mann/kone.

1. Jeg ønsker at vi skal ha annen hver jul hos hverandres familie slik som vi har hatt det.
  2. Hun ønsker at vi skal se det som 3 familier dvs 1.år hennes mor 2.år hennes far og 3.år min familie.

Min søster med mann og barn kommer til mine foreldre annet hvert år og vi feirer jul sammen mens hvis jeg går med på alternativ 2 så feirer jeg jul bare sammen med dem hvert 6.år.

Hvis vi fortsetter med ordning 1 så feirer hun med sin mor og far med 4 års mellomrom.

Har noen noe fornuftige inspill til diskusjonen. Merker vi er ganske uenige i dette og det har ikke blitt bedre nå som vi har fått barn sammen. Da har diskusjonen rundt dette blitt enda amprere.

Takker for alle inspill.

eaa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.