|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Cubus-barn"Problemet er vel at man finner ganske mange mennesker som synes sosial status i form av dyre materielle goder er viktig å vise fram og det gjenspeiler seg i ungene. Jeg er enig i at det ligger i gode holdninger fra tidlig alder og det som er viktig er å få med flest mulig på det, man vil alltid ha de foreldrene og de miljøene der "flashing" av dyre merkeklær, sportsutstyr og ferier er noe ungene får inn fra barnsbein av og det viser seg tydelig blant ungene på skolen. Man må kanskje godta at sånn er det enkelte steder, men jeg liker det uansett ikke. Vi har god økonomi selv og kan sikkert følge med til et visst punkt, men jeg synes det er solidaritet i å være med å et visst måtehold og ikke legge opp til at andre unger MÅ ha det samme. Man kan ikke styre alt ungene sier og gjør på skolen og et visst press på diverse vil det alltid være. Men man må ikke følge det fullstendig opp. Jeg vil sannsynligvis i framtiden gi ungene noe de ønsker seg som sikkert er et ønske skapt blant ungene på skolen, men man kan ihvertfall være med på at det ikke tar helt av.
|
|
|