Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 10:40   #11
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.
6. Allison Pearson: Jeg tror jeg elsker deg. Fin! Jeg trodde det var chick-lit, men det var det ikke. Oppvekst fra Wales på 70-tallet, forelskelse og masse David Cassidy.
7. Kjetil Østli: Politi og røver. Om organisert kriminaliltet i Norge. Interessant.
8. Lars Kepler: Paganinikontrakten. Krim. Denne likte jeg veldig godt, jeg kommer garantert til å lese mer av ham.
9. Francesca Simon: Rampete Robin blir rik
10. Francesca Simon: Rampete Robin på ferie. Begge disse høytlesning for barna. Vel, ikke helt min stil, men 5-åringen likte.
11. Lars Kepler: Hypnotisøren. Krim. Her kjedet jeg meg litt på slutten. Det ble litt langdrøyt. Men første halvdel var veldig god.'
12. Pia Hagmar: Saras drøm. Høytlesning for datteren. Har man hestejente, så har man hestejente. Det finnes 18 bøker i serien... satser på at hun vil lese noen selv etter hvert.
13. Val McDermid: Som sunket i jorden. Krim fra Skottland. Jeg liker godt skrivestilen hennes.
14. Pia Hagmar: Saras vintersorg. Høytlesning for datteren. Hestebok.
15. Akin Düzakin: Lukas bygger olabil. Bildebok. Stor stas for lillebror.
16. Tor Åge Bringsværd og Anne Holt: Karsten og Petra på skiskole
17. Belinda Starling: Bokbindersken. Historisk fra London i midten av 1800-tallet. Denne likte jeg veldig godt. Foreløpig årets höjdare.
18. Anna Sam: En kassadames betroelser. Boooring. En god idé, som ikke var spesielt godt gjennomført.
19. Tom Egeland: Lucifers evangelium. Nei nei nei. Det holdt en stund, men når det kom til slutten, ble det alt for far fetched for meg. når det kommer romvesner inn i handlingen, da forsvinner all troverdighet for mitt vedkommende
20. Pia Hagmar: Sara hesteeier. Høytlesning for datteren. Hestebok.
21. Mo Hayder: Kuren. Spenning. Mitt første møte med henne. Jeg ble ikke helt hektet. Men den var tidvis ganske guffen. Vet ikke helt om jeg er fristet til å lese flere.
22. Dan Brown: De tapte symbol. Spennende nok, men slutten innfrir ikke helt. Dette er lettleste greier.
23. Anna Bache-Wiig: Lasses hus. Denne likte jeg. Søt, varm og litt sår.
24. Kitty Crowther: Fotballspilleren. Barnebok/billedbok. Søt!
25. Henrik Langeland: Verdensmestrene. Denne likte jeg godt. Gjenkjennelig og ukjent på samme vis.
26. Pia Hagmar: Klar, ferdig, ri! Hestebok, høytlesning for datteren.
27. Jørn Lier Horst: Bunnfall. Krim. God, synes jeg.
28. Liza Marklund: En plass i solen. Krim. Likte denne også.
29. C. S. Lewis: Drømmen om Narnia. Til min store overraskelse hadde jeg ikke lest den tidligere. Det er jo den første boka i serien, men skrevet sist, mener jeg. Det er en opptakt til resten av serien. Litt fragmentert og stutt, men som en god opptakt.
30. C.S. Lewis: Løven, heksa og klesskapet. Har nok ikke lest den siden barndommen, og leser den med et helt annet blikk nå, men lar meg absolutt underholde.
31. Carole Matthews: Slinger i brudevalsen. Kremt. Tatt med som ferielektyre, men knapt verdt papiret den var skrevet på. Dårlig oversatt, dårlig det meste.
32. Cathrine Grøndahl: Jegt satte mitt håp til verden. Dikt. Vakker!
33. Gatelangs Krakow
34. Sco: Krakow (Berlitz lommeguider). Jepp. Har vært på tur. Jeg er sånn som leser sånne guider fra perm til perm.
35. Endre Lund Eriksen: Alvin Pang og hva foreldre gjør når du sover. Bildebok. søt!
36. Heidi Linde: Nu, jävlar.
37. Pia Hagmar: Eventyrrittet. Hestebok for datteren.
38. Thorbjørn Egner: Musikantene kommer til byen. Høytlesing (og synging!) for lillebror.
39. Ken Follett: Kjempenes fall. En skikkelig murstein. Til tider litt mye krigsreferat, men interessant og lærerik også.
40. Live Bonnevie: Hestenes klan. Med hestegal datter, var det faktisk ganske interessant lesing.
41. Pia Hagmar: Sara på rideleir. Høytlesning for datteren. Dette var bok nr. 6, det er bare 12 igjen...
42. Mark Haddon: Kabang! Ungdomsbok. Denne leste jeg bare fordi jeg har lest andre av ham før og likt dem veldig godt. Denne var søt og underholdende.
43. Bjørn Rørvik og Per Dybvig: Nisseforeningen. Billedbok. Vi digger reven og grisungen!
44. Solveig Moen Rusten: Se min kjole. Krim, men jeg synes ikke den fungerte veldig godt.
45. Pia Hagmar: Bringebærdalen. Bok nr. 7 om Sara hestejente unnagjort.
46. Timo Parvela: Ella og de andre. Barnebok.¨
47. Pia Hagmar: Saras seier. Bok nr. 8 i serien om Sara unnagjort.
48. Mo Hayder: Tokyo. Spenning. Ble ikke overbevist, men hadde trolig forventinger om noe annet enn det jeg fikk.
49. Lisa Jewell: After the party. Denne likte jeg godt. Intelligent chick lit.
50. Pia Hagmar: Sara og Jonte. Check. Bok nr. 9 unnagjort.
51. Jo Nesbø: Gjenferd. Ikke hans beste, synes jeg.
52. Jo Nesbø: Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje. Kul. Engasjerte både lillebror og meg
53. Elin Ørjasæter: Det glade vanvidd
54. Sophie Kinsella: Spøker du? Ikke hennes beste.
55. Pia Hagmar: Sara hopper i det. Check. Bok 10 ferdig.
56. Jon Gangdal: Jeg tenker nok du skjønner det sjøl : historien om Christoffer.
57. Jeffery Deaver: Det tolvte kortet. Nok en god spenning med Lincoln Rhyme og Amelia Sachs i hovedrollene.
58. Pia Hagmar: Saras valg
59. Pia Hagmar: Sara og føllet
60. Ayaan Hirsi Ali: Nomade
61. Bjørn Rørvik: Reddikhaien. Historier og Reven og Grisungen. Fornøyelig for både liten og stor.
62. Pia Hagmar: Sara og star
63. Lucinda Riley: Orkideens hemmelighet. Storslått, lettlest kjærlighetsroman med handling fra England og Thailand. Lettlest, og trolig fort glemt, men veldig underholdende.
64. Helene Uri: Kjerringer. Joda, jeg ble underholdt, jeg.
65. Pia Hagmar: Saras nye hest.
66. Venezia og Veneto (Gyldendals reiseguider)
67. Gatelangs Venezia
68. Kjell Ola Dahl: Venezia
69. Lyndsay Russell: Making it big
70. Adam Mansbach: Go the fuck to sleep. Fornøyelig billedbok - mest for voksne
71. Timo Parvela: Ella dag og natt. Barnebok. Småfornøyelig også for de voksne.
72. Donna Leon: Finale i Venezia. Måtte gjen-lese denne etter å ha vært i Venezia.
73. Elin Strøm: Vi på "fyrstikken". Om fyrstikkarbeiderne på Grønvold. Barnebok, men interessant for meg.
74. Knut Lindh: Når den døde våkner. Krim. Likte denne godt!
75. Donna Leon: Through a glass, darkly. Krim fra Venezia. Den første jeg har lest på engelsk, eller har jeg lest i norsk oversettelse. Fine greier. Snill krim, sympatisk detektiv og fine, fine byen
76. Roald Dahl: Georgs magiske medisin. Gjen-lesning for meg, for første gang for lillebror, som likte godt! Det lover bra
77. Ole Lund Kirkegaard: Gummi-Tarzan. Det er så kult når lillebror liker! Godt å kunne lese litt annet enn lengre billedbøker. Han og storesøster skratt-ler av vattnisser og denslags. Morsomt!
78. Erlend Loe: Kurt koker hodet. Mer moro! Vi ler og ler, barna og jeg. Trodde vi hadde lest alle Kurt-bøkene, men denne hadde gått oss hus forbi. Om fremmedfrykt og trangsynte nordmenn og Staten. Og norsk leverpostei. Kostelig.
79. Donna Leon: Wilful behaviour. Enda mer Venezia-krim
80. Donna Leon: Blood from a stone. Brunetti
81. Jørn Lier Horst: Vinterstengt. Joda, godkjent krim om Wisting dette også, synes jeg.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.