1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.
6. Allison Pearson: Jeg tror jeg elsker deg. Fin! Jeg trodde det var chick-lit, men det var det ikke. Oppvekst fra Wales på 70-tallet, forelskelse og masse David Cassidy.
7. Kjetil Østli: Politi og røver. Om organisert kriminaliltet i Norge. Interessant.
8. Lars Kepler: Paganinikontrakten. Krim. Denne likte jeg veldig godt, jeg kommer garantert til å lese mer av ham.
9. Francesca Simon: Rampete Robin blir rik
10. Francesca Simon: Rampete Robin på ferie. Begge disse høytlesning for barna. Vel, ikke helt min stil, men 5-åringen likte.
11. Lars Kepler: Hypnotisøren. Krim. Her kjedet jeg meg litt på slutten. Det ble litt langdrøyt. Men første halvdel var veldig god.'
12. Pia Hagmar: Saras drøm. Høytlesning for datteren. Har man hestejente, så har man hestejente. Det finnes 18 bøker i serien... satser på at hun vil lese noen selv etter hvert.
13. Val McDermid: Som sunket i jorden. Krim fra Skottland. Jeg liker godt skrivestilen hennes.
14. Pia Hagmar: Saras vintersorg. Høytlesning for datteren. Hestebok.
15. Akin Düzakin: Lukas bygger olabil. Bildebok. Stor stas for lillebror.
16. Tor Åge Bringsværd og Anne Holt: Karsten og Petra på skiskole
17. Belinda Starling: Bokbindersken. Historisk fra London i midten av 1800-tallet. Denne likte jeg veldig godt. Foreløpig årets höjdare.
18. Anna Sam: En kassadames betroelser. Boooring. En god idé, som ikke var spesielt godt gjennomført.
19. Tom Egeland: Lucifers evangelium. Nei nei nei. Det holdt en stund, men når det kom til slutten, ble det alt for far fetched for meg. når det kommer romvesner inn i handlingen, da forsvinner all troverdighet for mitt vedkommende
20. Pia Hagmar: Sara hesteeier. Høytlesning for datteren. Hestebok.
21. Mo Hayder: Kuren. Spenning. Mitt første møte med henne. Jeg ble ikke helt hektet. Men den var tidvis ganske guffen. Vet ikke helt om jeg er fristet til å lese flere.
22. Dan Brown: De tapte symbol. Spennende nok, men slutten innfrir ikke helt. Dette er lettleste greier.
23. Anna Bache-Wiig: Lasses hus. Denne likte jeg. Søt, varm og litt sår.
24. Kitty Crowther: Fotballspilleren. Barnebok/billedbok. Søt!
25. Henrik Langeland: Verdensmestrene. Denne likte jeg godt. Gjenkjennelig og ukjent på samme vis.
26. Pia Hagmar: Klar, ferdig, ri! Hestebok, høytlesning for datteren.
27. Jørn Lier Horst: Bunnfall. Krim. God, synes jeg.
28. Liza Marklund: En plass i solen. Krim. Likte denne også.
29. C. S. Lewis: Drømmen om Narnia. Til min store overraskelse hadde jeg ikke lest den tidligere. Det er jo den første boka i serien, men skrevet sist, mener jeg. Det er en opptakt til resten av serien. Litt fragmentert og stutt, men som en god opptakt.
30. C.S. Lewis: Løven, heksa og klesskapet. Har nok ikke lest den siden barndommen, og leser den med et helt annet blikk nå, men lar meg absolutt underholde.
31. Carole Matthews: Slinger i brudevalsen. Kremt. Tatt med som ferielektyre, men knapt verdt papiret den var skrevet på. Dårlig oversatt, dårlig det meste.
32. Cathrine Grøndahl: Jegt satte mitt håp til verden. Dikt. Vakker!
33. Gatelangs Krakow
34. Sco: Krakow (Berlitz lommeguider). Jepp. Har vært på tur. Jeg er sånn som leser sånne guider fra perm til perm.
35. Endre Lund Eriksen: Alvin Pang og hva foreldre gjør når du sover. Bildebok. søt!
36. Heidi Linde: Nu, jävlar.
37. Pia Hagmar: Eventyrrittet. Hestebok for datteren.
38. Thorbjørn Egner: Musikantene kommer til byen. Høytlesing (og synging!) for lillebror.
39. Ken Follett: Kjempenes fall. En skikkelig murstein. Til tider litt mye krigsreferat, men interessant og lærerik også.
40. Live Bonnevie: Hestenes klan. Med hestegal datter, var det faktisk ganske interessant lesing.
41. Pia Hagmar: Sara på rideleir. Høytlesning for datteren. Dette var bok nr. 6, det er bare 12 igjen...
42. Mark Haddon: Kabang! Ungdomsbok. Denne leste jeg bare fordi jeg har lest andre av ham før og likt dem veldig godt. Denne var søt og underholdende.
43. Bjørn Rørvik og Per Dybvig: Nisseforeningen. Billedbok. Vi digger reven og grisungen!
44. Solveig Moen Rusten: Se min kjole. Krim, men jeg synes ikke den fungerte veldig godt.
45. Pia Hagmar: Bringebærdalen. Bok nr. 7 om Sara hestejente unnagjort.
46. Timo Parvela: Ella og de andre. Barnebok.¨
47. Pia Hagmar: Saras seier. Bok nr. 8 i serien om Sara unnagjort.
48. Mo Hayder: Tokyo. Spenning. Ble ikke overbevist, men hadde trolig forventinger om noe annet enn det jeg fikk.
49. Lisa Jewell: After the party. Denne likte jeg godt. Intelligent chick lit.
50. Pia Hagmar: Sara og Jonte. Check. Bok nr. 9 unnagjort.
51. Jo Nesbø: Gjenferd. Ikke hans beste, synes jeg.
52. Jo Nesbø: Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje. Kul. Engasjerte både lillebror og meg
53. Elin Ørjasæter: Det glade vanvidd
54. Sophie Kinsella: Spøker du? Ikke hennes beste.
55. Pia Hagmar: Sara hopper i det. Check. Bok 10 ferdig.
56. Jon Gangdal: Jeg tenker nok du skjønner det sjøl : historien om Christoffer.
57. Jeffery Deaver: Det tolvte kortet. Nok en god spenning med Lincoln Rhyme og Amelia Sachs i hovedrollene.
58. Pia Hagmar: Saras valg
59. Pia Hagmar: Sara og føllet
60. Ayaan Hirsi Ali: Nomade
61. Bjørn Rørvik: Reddikhaien. Historier og Reven og Grisungen. Fornøyelig for både liten og stor.
62. Pia Hagmar: Sara og star
63. Lucinda Riley: Orkideens hemmelighet. Storslått, lettlest kjærlighetsroman med handling fra England og Thailand. Lettlest, og trolig fort glemt, men veldig underholdende.
64. Helene Uri: Kjerringer. Joda, jeg ble underholdt, jeg.
65. Pia Hagmar: Saras nye hest.
66. Venezia og Veneto (Gyldendals reiseguider)
67. Gatelangs Venezia
68. Kjell Ola Dahl: Venezia
69. Lyndsay Russell: Making it big
70. Adam Mansbach: Go the fuck to sleep. Fornøyelig billedbok - mest for voksne
71. Timo Parvela: Ella dag og natt. Barnebok. Småfornøyelig også for de voksne.
72. Donna Leon: Finale i Venezia. Måtte gjen-lese denne etter å ha vært i Venezia.
73. Elin Strøm: Vi på "fyrstikken". Om fyrstikkarbeiderne på Grønvold. Barnebok, men interessant for meg.
74. Knut Lindh: Når den døde våkner. Krim. Likte denne godt!
75. Donna Leon: Through a glass, darkly. Krim fra Venezia. Den første jeg har lest på engelsk, eller har jeg lest i norsk oversettelse. Fine greier. Snill krim, sympatisk detektiv og fine, fine byen 
76. Roald Dahl: Georgs magiske medisin. Gjen-lesning for meg, for første gang for lillebror, som likte godt! Det lover bra
77. Ole Lund Kirkegaard: Gummi-Tarzan. Det er så kult når lillebror liker! Godt å kunne lese litt annet enn lengre billedbøker. Han og storesøster skratt-ler av vattnisser og denslags. Morsomt!
78. Erlend Loe: Kurt koker hodet. Mer moro! Vi ler og ler, barna og jeg. Trodde vi hadde lest alle Kurt-bøkene, men denne hadde gått oss hus forbi. Om fremmedfrykt og trangsynte nordmenn og Staten. Og norsk leverpostei. Kostelig.
79. Donna Leon: Wilful behaviour. Enda mer Venezia-krim
80. Donna Leon: Blood from a stone.
Brunetti 
81. Jørn Lier Horst: Vinterstengt. Joda, godkjent krim om Wisting dette også, synes jeg.