Sv: Vanskelig
Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.
Nip, jeg skjønner veldig godt at du vil unngå/begrense alt sukkeret. Det jeg ikke skjønner er at du i så stor grad overfører dette til sønnen din. Hvorfor trenger han å vite så mye om din nærmest fobi for sukker? Hvorfor skal en syvåring behøve å forholde seg til det?
Jeg forteller han vel ikke så mye om sukker eller kjører en så stram linje som meg selv, jeg spiser jo super sært iforhold til han - han spiser rimelig vanlig - bare kanskje mye mer fullkorn og laget fra bunnen av enn endel andre i tillegg til større fokus på mindre kosedager, ikke ene og alene fordi det er sukker, hvetemel og junk-food, men også fordi det ikke burde være endel av hverdagen men faktisk noe ekstra.
Jeg ønsker ikke at sønnen min skal ha fobi for sukker og derfor nektes det jo heller ikke. Jeg spiser det ikke men prøver å ikke lage noe stort nummer ut av det eller snakke så mye om det, han har jo registrert at jeg ikke spiser kake, men smaker gjerne en bit av han om han spør bare fordi det er jo ikke livsfarlig - bare jeg har det enormt mye bedre uten. Det har jo gått gradvis for meg også, jeg sluttet å ha lyst på det til slutt når jeg kuttet ned på det. 
|