Sv: Forbanna debattanter
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Det er for øvrig ingen som påstår at det ikke finnes idioter på venstresiden, det denne diskusjonen gikk ut på var om det kom like mye hatefullt grums fra venstresiden i debatter som fra høyresiden.
Tjen folket. En gjeng med idioter.
Ah! Så en konkurranse om hvilken side som er verst, altså? Men akkurat det blir jo litt vanskelig, for hva som er hatfult grums vil jo være litt avhengig av hva man mener og står for selv, vil der ikke? Jeg har feks ingen problemer med å se at det kommer mye grums fra høyresiden (les ytterste høyre), og at det også kommer en god del grums fra folk i FrP også. Samtidig så grøsser jeg av utspill fra folk i Rødt og det er en del ting som kommer fra SV også som skremmer meg. Men det er jo fordi jeg er dypt uenig i politikken deres, og det jeg reagerer på vil jo kanskje være ting som andre synes er fint og flott (ref kompisen min som synes at man maks skal tjene 500 000 i året, uansett om man er bedriftsleder med ansvar for flere tusen mann eller om man er elektriker).
Jeg vet ikke helt om jeg gjør meg forstått her altså?
Jeg snakker ikke om folkemord, for det er det vel egentlig særdeles få som gjør ytterst til høyre også? Håper jeg i alle fall, jeg må innrømme jeg ikke har tatt noe dypdykk ned i dritten og holder meg langt unna slike debattsider.
Og ja, Tjen folket er en gjeng med idioter, fra venstresiden. Og det at de ikke(?) er så aktive på avisenes debattsider gjør ikke det de står for bedre.
Det er fullt mulig at ytterste høyre er mer aktiv i "debatter" enn ytterste venstre, det skal jeg ikke forsøke å uttale meg om. Men hvorvidt det kom er like mye idioti fra venstre as in as in rødt/sv som fra høyre as in FrP/Høyre vil jo sterkt avhenge av hvor man står politisk. Jeg er feks en litt lyserød høyre-velger som står langt fra både FrP og Sv, og jeg har sagt det før og blitt rødprikket skikkelig for det: man må være like dum for å stemme begge de to partiene. Begge partiene kommer støtt og stadi med utspill som går mot ting jeg tror på og verdier jeg synes er viktige i samfunnet.
Men jeg skulle likt at Arbeiderpartiet og Høyre styrte sammen. Eller at Venstre ble et skikkelig liberalt parti med baller.