Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Barnesikring/lås på bildører

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-11, 15:28   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Barnesikring/lås på bildører

Jeg er litt nysgjerrig på hvilke typer barnesikring/lås det er rundt om på de forskjellige biltyper. Er det typen som man må bak på døra for å slå på, eller er det en knapp foran i bilen som aktiverer dette?

Vi har to biler; en BMW og en VW Tiguan, og begge to har den typen hvor man må bak i døra. En løsning jeg ikke liker, og heller ikke fatter at er nødvendig, all den tid det finnes andre løsninger, og disse løsningene jo er brukt til feks vinduene bak.

Jeg liker ikke å kjøre med barnesikringen på, spesielt ikke når jeg er alene. Skulle det oppstå en situasjon som krever rask evakuering av bilen, så må jeg ut og rundt bilen for å få opp døra, noe som kan ta for lang tid i gitte situasjoner.

Nå har jo jeg store barn, så det er egentlig ikke noe problem, men vi hadde en situasjon nå i ferien som fikk meg til å tenke på dette. 9,5 åringen sov i bilen, og i en drøm så åpner han bildøra i fart. Vi lå vel i ca 80 kmt da det skjedde. Ikke noen fare sånn sett, for det skal noe til at døra fyker helt opp, og han satt jo fast i selene, men dog. Den største faren var vel om jeg hadde fått panikk og bråbremset, noe jeg ikke gjorde heldigvis. Men en ekkel situasjon uansett.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.