Sv: Bøker lest i 2011
Januar:
1) Victoria Hishop; Hjemreisen: Veldig bra bok, kanskje ikke like bra som Øya, men likte den veldig godt.
2)Lars Kepler; Paganinikontrakten: Godt å lese krim igjen, og denne var like bra som Hypnotisøren.
3) Cecilia Samartin; Mofongo: Litt tung å komme i gang med, men tok seg bra opp etterhvert. Overraskende slutt for meg.
4) Kate Morton; Den glemte hagen: En fantastisk fin bok, fin balansegang mellom gammel og ny fortid og nåtid. Likte denne veldig godt.
5) Carl Frode Tiller; Innsirkling: Denne likte jeg veldig godt. Begynnelsen av boka var utrolig bra. Synes kanskje den siste delen tapte seg litt, men alt i alt en bok som innfridde forventingene.
Februar
6) Tatiana de Rosnay; Saras nøkkel: Veldig god bok, fikk vel frem deet meste av følelses registeret når jeg leste denne.
7) Kate Morton; Tilbake til Riverton: En god og underholdende bok, men "Den glemte hagen " var bedre.
8) Sofi Oksanen; Utrenskning Tja, hadde vel høye forventninger til denne, siden jeg har hørt så mye bra om den. Innfridde ikke helt.
Mars
9) Isabel Alende; Øya under havet: En gripende og fin bok. Anbefales!
10) Natacha Kampush; 3096 dager: En gripende fortelling om hvordan en jente overlevde fangeskapet som varte i 8 år. Anbefales!
11)Åsa Larsson; Spilt Blod: Godt å lese krim igjen. Boka holder mål, men slutten var litt mer forutsigbar enn den første boka.
12)Carl Frode Tiller; Innsirkling 2: Nr 1 var bedre enn oppfølgeren. Men slutten var ok. Vet ikke om jeg kommer evnt til å lese en nr 3 bok.
13)Camilla Läckberg; Isprinsessen: det tok meg mindre enn 24 timer å lese disse 266 siden. Det forteller vel det meste...
April
14) Åsa Larsson; Svart sti: Jeg er inne i en god krim steam nå. Synes fortsatt Åsa Larsson skriver bra jeg.
15) Sue Monk Kidd; Bienes hemmelige liv; En fin bok, med en god fortelling.
16) Jo Nesbø; Panserhjertet: måtte bare lese denne en gang til. Synes den er så bra. Gleder meg stort til juni og neste Harry Hole bok.
17) Camilla Läckberg; Predikanten; Nok en herlig krim.
18) Åsa Larsson; Til din vrede går over; Nok en bra bok av Åsa Larsson, men føler det er greit at det ikke er flere bbøker laget enda. Godt med en pause.
19) Camilla Läckberg; steinhuggeren; nok en fantastisk bok synes jeg. Har vist fått meg en ny favoritt forfatter jeg.
Mai
20) Marina Fiorato; Glassblåserene fra Murano: Nydelig bok! denne falt virkelig i smak. Jeg elsker bøker som fletter inn fortid og nåtid.
21) Camilla Läckberg; Ulykkesfuglen: Som vanlig; en god krim
22) Tatiana De Rosnay; Bumerang: Ikke på høyde med Saras nøkkel, men helt grei.
23) Marina Fiorato; Fruen av Saronno: Nesten bedre en Glassblåseren fra Murano. Denne likte jeg!
Juni
24)Kathrine Webb; Arven: Nyyydelig bok. Nok en bok etter min smak, hvor nåtid og fortid blir flettet sammen
25) Camilla Läckberg; Tyskerungen: Nok en god krim bok!
26) Chelsea Cain; Mørketid: Dette var en høydare!!!Mye bedre enn den hjerterått. Herlig å lese Chelsea Cain uten "the beauty killer"
27) Susan Abulhawa: Morgen i Jenin; En noe treg start synes jeg. Antagelig hadde jeg store forventninger til boken. Men den tok seg i aller høyeste grad opp. Fantastisk og gripende.
28) Liza marklund: En plass i solen; igjen en god bok av Liza. Lenge siden jeg har lest noe av henne, og dette var som vanøig bra!Gleder meg til 9. bok om Anikka i november.
29) Jon Gangdal; Jeg tenker du skjønner det sjøl; En bok jeg ikke hadde tenkt å lese, men bare måtte lese. Har gjort stort og dypt inntrykk. Og gir mange følelsesmessige reakjoner.
Juli
30) Camilla Läckberg: Havfruen; Denne likte jeg godt. Kanskje en av de beste fra Camilla?