Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-11, 14:24   #11
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1) Victoria Hishop; Hjemreisen: Veldig bra bok, kanskje ikke like bra som Øya, men likte den veldig godt.
2)Lars Kepler; Paganinikontrakten: Godt å lese krim igjen, og denne var like bra som Hypnotisøren.
3) Cecilia Samartin; Mofongo: Litt tung å komme i gang med, men tok seg bra opp etterhvert. Overraskende slutt for meg.
4) Kate Morton; Den glemte hagen: En fantastisk fin bok, fin balansegang mellom gammel og ny fortid og nåtid. Likte denne veldig godt.
5) Carl Frode Tiller; Innsirkling: Denne likte jeg veldig godt. Begynnelsen av boka var utrolig bra. Synes kanskje den siste delen tapte seg litt, men alt i alt en bok som innfridde forventingene.

Februar
6) Tatiana de Rosnay; Saras nøkkel: Veldig god bok, fikk vel frem deet meste av følelses registeret når jeg leste denne.
7) Kate Morton; Tilbake til Riverton: En god og underholdende bok, men "Den glemte hagen " var bedre.
8) Sofi Oksanen; Utrenskning Tja, hadde vel høye forventninger til denne, siden jeg har hørt så mye bra om den. Innfridde ikke helt.

Mars
9) Isabel Alende; Øya under havet: En gripende og fin bok. Anbefales!
10) Natacha Kampush; 3096 dager: En gripende fortelling om hvordan en jente overlevde fangeskapet som varte i 8 år. Anbefales!
11)Åsa Larsson; Spilt Blod: Godt å lese krim igjen. Boka holder mål, men slutten var litt mer forutsigbar enn den første boka.
12)Carl Frode Tiller; Innsirkling 2: Nr 1 var bedre enn oppfølgeren. Men slutten var ok. Vet ikke om jeg kommer evnt til å lese en nr 3 bok.
13)Camilla Läckberg; Isprinsessen: det tok meg mindre enn 24 timer å lese disse 266 siden. Det forteller vel det meste...

April
14) Åsa Larsson; Svart sti: Jeg er inne i en god krim steam nå. Synes fortsatt Åsa Larsson skriver bra jeg.
15) Sue Monk Kidd; Bienes hemmelige liv; En fin bok, med en god fortelling.
16) Jo Nesbø; Panserhjertet: måtte bare lese denne en gang til. Synes den er så bra. Gleder meg stort til juni og neste Harry Hole bok.
17) Camilla Läckberg; Predikanten; Nok en herlig krim.
18) Åsa Larsson; Til din vrede går over; Nok en bra bok av Åsa Larsson, men føler det er greit at det ikke er flere bbøker laget enda. Godt med en pause.
19) Camilla Läckberg; steinhuggeren; nok en fantastisk bok synes jeg. Har vist fått meg en ny favoritt forfatter jeg.

Mai
20) Marina Fiorato; Glassblåserene fra Murano: Nydelig bok! denne falt virkelig i smak. Jeg elsker bøker som fletter inn fortid og nåtid.
21) Camilla Läckberg; Ulykkesfuglen: Som vanlig; en god krim
22) Tatiana De Rosnay; Bumerang: Ikke på høyde med Saras nøkkel, men helt grei.
23) Marina Fiorato; Fruen av Saronno: Nesten bedre en Glassblåseren fra Murano. Denne likte jeg!

Juni
24)Kathrine Webb; Arven: Nyyydelig bok. Nok en bok etter min smak, hvor nåtid og fortid blir flettet sammen
25) Camilla Läckberg; Tyskerungen: Nok en god krim bok!
26) Chelsea Cain; Mørketid: Dette var en høydare!!!Mye bedre enn den hjerterått. Herlig å lese Chelsea Cain uten "the beauty killer"
27) Susan Abulhawa: Morgen i Jenin; En noe treg start synes jeg. Antagelig hadde jeg store forventninger til boken. Men den tok seg i aller høyeste grad opp. Fantastisk og gripende.
28) Liza marklund: En plass i solen; igjen en god bok av Liza. Lenge siden jeg har lest noe av henne, og dette var som vanøig bra!Gleder meg til 9. bok om Anikka i november.
29) Jon Gangdal; Jeg tenker du skjønner det sjøl; En bok jeg ikke hadde tenkt å lese, men bare måtte lese. Har gjort stort og dypt inntrykk. Og gir mange følelsesmessige reakjoner.

Juli
30) Camilla Läckberg: Havfruen; Denne likte jeg godt. Kanskje en av de beste fra Camilla?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.