Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Gi meg dine beste pakketips for ei helg i fjellet

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-11, 12:43   #21
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi meg dine beste pakketips for ei helg i fjellet

Gode regntips og andre tips; jeg visste det var lurt å spørre dere! Er veldig i tvil om hvor mange skift jeg skal ha med meg. Både når det gjelder bukser og ullundertøy og sokker. Vi har hytter som kriseløsning begge netter, men har mest lyst å ligge i telt.

Mener dere at jeg skal bære med meg vann for hele turen? Finnes det ikke klortabletter eller andre vann-rense-remedier?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg tror jeg ville lagt til side lavkarbo-kostholdet på fleredagers fjelltur. Jeg mener ikke at du skal gå over til hvitt brød, brus og sjokolade, men min erfaring er at man forbrenner MYE energi og blir veldig sliten, og da er det etter min erfaring bare karbohydrater som funker for å få i seg energi nok til at man ikke blir helt utkjørt. Ha i alle fall med deg energi-barer eller liknende, sånn at du har muligheten, for det er utrolig kjipt å bare ha "sunn" mat når man er helt utslitt og trenger påfyll fort.

Jeg skulle gjerne tatt snarveien innom Real turmat og andre høykarboprodukter, men da ender jeg potensielt opp med muskelsmerter og migrene midt på fjellet. Min kropp har vist seg å fungere ekstremt mye medre på proteiner - også når jeg trener, derfor blir det nok kokt egg, ost, kjøttpålegg og karbonader på tur også.

Jeg trenger en ny sekk, de vi har er enten for store eller for små - er det 65 liter som er tingen? Noen som har gode sekker å anbefale?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.