Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevogn = førsterett på heis?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-11, 01:32   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Barnevogn = førsterett på heis?

I dag startet kaoset med frakt fra Lillestrøm til Oslo med busser.

Scenariet. Stappfult flytog inn til stasjonen. Masse folk med mye bagasje, mye kø. Mange i heiskø da de ikke kunne eller maktet bære bagasjen sin. Deriblandt Mazungen og jeg. Trillekofferter ok, og lemping men ikke bære begge over strekning. Vi ser køen foran heisen og tenker huff, men baner oss vei. Køen løser seg opp på mystisk vis det er to damer med barnevogn som hissig sier at folk uten barnevogn har å gå, det kan de bare spørre flyverten om (nå var vi ikke nær noen flyvert men den kan vi jo overse). Mange gir opp, andre ser seg jo ikke råd men lar menneskene med barnevogn få gå foran køen. Gamle damer med stokkk og rullator må vike for barnevogner skal fram.

For oss var det jo flott at ca 30 personer ga opp, vi kom jo ned før, men maken til arroganse har jeg ikke sett.

Nådde igjen hun ene når vi kom til bussen. Da hadde du fullt bagasjerom, men hun holdt da av plass til sin vogn, stod og blokkerte bagasjerommet slik at folk ikke fikk lesset på for den plassen var til henne. Jeg klarte heldigvis å skvise mine to store kofferter inn. oppå annen bagsje.

Jeg slipper vanligvis barnevogner først i heisen, men for meg har rullator, rullestol osv prioriteten. Men det falt meg aldri inn at jeg med barnevogn hadde krav på å gå foran køen. Barnevogner kan da bæres ned trapper vel så greit som kofferter, iallefall når en er to voksne.

Gamla med stokk fikk tibud om å gå foran køen ved neste heis, men nektet for hun mente hun burde vente på tur.

Nå er det aldri så galt for noe, for det ble mye latter i etterkant.

Å skrive nedsettende om barnevogndamer på et mammaforum er jo risikosport, og det er jo en viss fare for at dette er medforumister. Men som jeg sa rett til dama, nå forstår jeg begrepet barnevognmafia.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.