Sv: Barn dopes i søvn
Vårt eldste sov bare rundt 10min sammenhengende i starten og våknet en gang i timen, maks 2 timers mellomrom på natten for å få mat første halvåret. Vi brukte LANG tid på å få han til å sove frem til han var over et år, men han sov i det minste litt lengre sammenhengende etterhvert... Spiste fremdeles 2 ganger iløpet av natten til han var ca et år, og pga at han la lite på seg såg vi oss nødt til å fortsette å gi han mat iløpet av natten. Dette var nok til at vi gikk rundt som zombier her altså!
Eg tenkte aldri tanken medikamenter da og hadde neppe takka ja om eg blei tilbudt, til tross for at vi var vanvittig trøtte. Men vi var enormt heldige. En helg, ihvertfall lørdag til søndag, så hadde vi barnefri. Mammaen min eller søstra til mannen lånte mini og vi brukte stort sett hele søndagen til å sove ut. Det var gullverdt og eg skjønner ikkje koss vi skulle klart det uten! Ikkje alle har den muligheten som vi hadde.
Men så var dette òg bare litt over første året til mini og det er jo gjerne normalt med lite søvn da og eg tenker at sånn må en bare holde seg ut og komme over, og prøve alle søvntriksa i boken, ta dag for dag og håpe på en bedre dag (og natt!) neste døgn... Men mange ÅR med slikt? DET er drøyt og jammen ikkje rart forhold sliter med å funke da! (Babyen vår på 2mnd sover forøvrig mye mer enn det storebroren noen gang gjorde første året sitt, så unger er bra forskjellige ja, selv søsken!)
|