Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
Jeg har bunad som er tilpasset meg som konfirmant og det har vært en belastning i gravid/ammende/småbarns-årene. Rett og slett fordi den har vært langt unna å passe og det har vært en plage hver festdag hvor jeg egentlig skulle brukt den.
Det hjelper å ha en mor som kan bunad... Mamma borderte min bunad til jeg ble konfirmert, og tanta mi monterte den, hun driver med det. Mamma monterer ikke, men hun kan nok til å kunne sy den inn og ut. Hun nektet (og jeg var sånnsett enig) å sy den ut til 17. mai det året jeg hadde termin i august (Jeg tror dog der er nok stoff til det, jeg var en tynn og mager konfirmant og man regnet med jeg ville trenge å legge den ut. Det gjør jeg sikkert, men der er enda myyyye å gå på) men i mine ammeperioder får jeg altså bunad som passer. Ok, litt stram i livet så jeg må trekke inn magen når den festes i år, for den har ikke blitt justert siden vi sydde den inn igjen etter dåpen til Knerten, men det går.
Å ha bunad, og ikke noen som kan hjelpe en med å få den sydd ut er litt verre i småbarnsperioden ja. Man kan jo liksom ikke levere den inn for tilpassing hver gang den skal brukes...