Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 10:46   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har bunad som er tilpasset meg som konfirmant og det har vært en belastning i gravid/ammende/småbarns-årene. Rett og slett fordi den har vært langt unna å passe og det har vært en plage hver festdag hvor jeg egentlig skulle brukt den.

Det hjelper å ha en mor som kan bunad... Mamma borderte min bunad til jeg ble konfirmert, og tanta mi monterte den, hun driver med det. Mamma monterer ikke, men hun kan nok til å kunne sy den inn og ut. Hun nektet (og jeg var sånnsett enig) å sy den ut til 17. mai det året jeg hadde termin i august (Jeg tror dog der er nok stoff til det, jeg var en tynn og mager konfirmant og man regnet med jeg ville trenge å legge den ut. Det gjør jeg sikkert, men der er enda myyyye å gå på) men i mine ammeperioder får jeg altså bunad som passer. Ok, litt stram i livet så jeg må trekke inn magen når den festes i år, for den har ikke blitt justert siden vi sydde den inn igjen etter dåpen til Knerten, men det går.

Å ha bunad, og ikke noen som kan hjelpe en med å få den sydd ut er litt verre i småbarnsperioden ja. Man kan jo liksom ikke levere den inn for tilpassing hver gang den skal brukes...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.