Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
OK. Da leste vi det forskjellig. Jeg syns svarene til SF også tydet på at jeg hadde tolket det rimelig som hun mente.
Det kan godt være. Jeg tenkte som sagt ikke på den vinklingen i det hele tatt før du forklarte den i klartekst, og dermed syntes jeg din "dette er bare tull"-melding kom fullstendig ut av det blå og var helt malplassert.
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Også tror ikke jeg heller hun mente INGEN andre, men som et mer generelt fenomen at de som ikke har tid til å lage mat er de som er mest aktive i å dra det lasset som egentlig er et felles foreldrelass.
Jeg kan godt tenke meg at mange som bruker mye tid på matlaging og baking ikke bruker mye tid på å drive fotballag og sitte i FAU (fordi de er interessert i mat, men ikke så veldig i skoledrift), og jeg kan også godt tenke meg at andre bruker mye tid på begge deler (fordi begge deler springer ut av et sterkt engasjement for barn og lokalmiljø), og det er dessuten hauger av foreldre som gjør ingen av delene (fordi de bruker tiden sin på andre ting). Hvis jeg sier "jeg har ikke tid til å trene, for jeg velger å prioritere kunstopplevelser og å lese mange bøker", så går det helt sikkert an å tolke det som "folk som trener er ukulturelle åndsamøber som bare er opptatt av ytre ting", mens hvis jeg sier "jeg har ikke tid til å lese bøker, for jeg trener så mye", så kan det tolkes som "folk som leser bøker er dvaske slappfisker som driter i egen helse og bare ligger på sofaen og sløver med krim og konfekt". (Og noe sant er det sikkert i begge generaliseringene. )