Sv: Bøker lest i 2011
Interessant at dere sier noe om målsetningene deres og hva dere vil med lista, det er morsomt å se hva de forskjellige får ut av det. For min del bruker jeg lista for å se at jeg faktisk har fått lest en del, selv om det ikke har føltes sånn. Jeg setter meg ingen mål, men ønsker å lese så mye jeg kan og orker. Nå går det mest i lydbøker, så jeg kan pusle litt med andre ting ved siden av. Jeg fører ikke opp bøker jeg leser på kryss og tvers eller ikke fullførte og heller ikke barnebøker som er lest for barnet. Her er det bare egenlesing som teller. :ego:
Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .
2. Terry Pratchett: Guards! Guards! (lydbok). Sviktet ikke - jeg gleder meg til å lese mer av guards-serien.
3. Karen Marie Moning: Bloodfever. Denne serien går helt klart i kategorien "a darker shade of råsa", men det passer greit med den mentale kapasiteten for tida. Irriterende blånn hovedperson, helt grei tidtrøyte.
4. Audrey Niffenegger: Mørkets symmetri (lydbok). Skuffet over denne, Den tidsreisendes kvinne var mye bedre.
5. Anonym: Kongepudler (lydbok). Tja, helt greit. Jeg er ikke så veldig interessert i de politiske mekanismene, så dette er sikkert morsommere for de som er det.
6. Jules Verne: Journey to the centre of the earth (lydbok). Her var det mye gåing, gitt.
7. Trude Teige: En hjelpende hånd (lydbok). Temmelig forutsigbart.
8. Jim Butcher: Grave peril. The Dresden files, book 3 (lydbok). Det burde ikke være lov å skrive så spennende bøker! Glad det finnes flere!
Februar:
9. Nick Hornby: Juliet, Naked (lydbok). Etter High Fidelity har jeg hatt litt trøbbel med å finne Nick Hornby-bøker som fenger like mye. Denne kunne nesten måle seg, særlig siden opplesere var gode. Jeg lo høyt flere ganger, særlig av Duncan, som hadde en god del trekk til felles med en eks av meg.