Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn på Galdhøpiggen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-11, 00:53   #21
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barn på Galdhøpiggen

Jeg har vært på Galdhøpiggen, gikk fra Spiterstulen. Gikk opp så fort jeg klarte og løp hele veien ned, brukte 3t 40 min opp og 2t 20 min ned. Det er en lang og ganske tøff tur, jeg trener MYE og tilbringer masse tid i fjellet. Gikk i juli, det var likevel iskaldt og det var svært få som klarte å nå toppen den dagen. Skal man ha med en 6-åring på den turen, skal ungen være temmelig fjellvant og utholdende for å klare det. Jeg vil tro at man må regne med kanskje 6-7 timer opp og 4-5 ned, og da begynner dagen å bli lang!

Ellers har min 6-åring vært på topptur i Østerrike på 2718 meter, startet turen på 1600 m - dvs. 1100 meter stigning. Galdhøpiggen går fra ca 1100 m til 2469, stigning blir da ca 1200-1300 meter. Hun gjennomførte strålende, men er godt vant til lange fjellturer (denne tok 8 timer). Jeg mener likevel Galdhøpiggen ville blitt meget tøff for henne, det er BRATT å gå opp der. (Ikke skummelt bratt, bare tungt)

Vi har for øvrig en 9-åring og en 11-åring som vil på Galdhøpiggen i sommer, får se om vi våger oss opp alle sammen!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.

Sist redigert av Synnemor : 02-02-11 kl 20:00.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.