Sv: Hva er greia med Nespresso?
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Alle monner drar. Hva hvis man tenkte slikt om alt, "nei, det betyr så lite i den store sammenhengen." Da får man ikke utrettet noe. Det er en skremmende sløv holdning syns jeg.
Neida, det er verken en skremmende eller sløv holdning. Jeg er helt klar i toppen, ikke det minste sløv og du trenger ikke å bli skremt - jeg pleier å være ganske flink til å realitetsorientere. Kapslene har vært oppe til refleksjon og nøye vurdering og kommet ut i den andre enden som akseptabel mengde avfall med tanke på hva den tilfører min hverdag.
Du kjøper også sikkert matvarer med embalasje på hver eneste uke, eller hva? Kjøttpålegg i plastikkembalasje, leverbostei i bokser, kaviar i tuber? Jeg ser kapslene i forhold til all annen embalasje vi må forholde oss til, og de utgjør virkelig forsvinnende lite ( utfra akkurat vårt forbruk) og da å konstatere at det kan vi fint leve med, er en vurdering basert på fornuft. For meg er det viktig å holde tunga rett i munnen når miljøhensyn skal tas og dette skiller hysteri fra fornuft.
Om vi hadde hatt et skyhøyt forbruk av kapsler, hadde min vurdering vært annerledes.